پرسش و پاسخ های حقوقیمنتخبویژه

سوالات خود را درباره «شناسایی تشریفات اجرای مهریه در اداره ثبت اسناد و املاک» مطرح کنید

همراه با وکلای کانون وکلای دادگستری و کارشناسان حقوقی

پرسش و پاسخ های حقوقی این هفته پایگاه خبری-تحلیلی فارس امروز درباره «شناسایی تشریفات اجرای مهریه در اداره ثبت اسناد و املاک و چگونگی انتقال ملک به زوجه به عنوان مهریه» است.

گروه حقوقی پایگاه خبری-تحلیلی «فارس امروز» به سرپرستی محمدهادی جعفرپور و همراهی وکلای کانون وکلای دادگستری فارس پاسخگوی سوالات مخاطبان در این زمینه خواهد بود.
مخاطبان گرامی می توانند سوالات خود در مواردی که مطرح کردیم را در بخش دیدگاه های همین مطلب بنویسند.
کارشناسان ما نهایتا در مدت 48 ساعت پاسخ شما را در همین بخش دیدگاه ها خواهند داد.
نکته: این رویه ادامه دار خواهد بود و هر هفته به مسایل مختلف حقوقی و سوالات مخاطبان در زمینه های مختلف پاسخ داده خواهد شد.

در هفته های گذشته وکلای کانون وکلای دادگستری و کارشناسان حقوقی به سوالات پرتعداد کاربران فارس امروز با موضوع قراردادهای اجاره پیش فروش،مشارکت، خرید ماشین و… ، مهریه  ، ضوابط تخلیه املاک اجاره ای در شرایط کرونایی ، مصادیق عسر و حرج زوجه و شروط ضمن عقد نکاح ، جرم‌سایبری و موارد مختلف فضای مجازی ، چگونگی تنظیم قرارداد پیش خرید آپارتمان و اطلاع از وضعیت مالیکت ملک و مقدمات و شرایط لازم برای تنظیم سند رسمی املاک ، حقوق اساسی و شهروندی مردم در مواجه با نهادها و ادارات دولتی ، بیع ملک و خودرو ، شرایط طلاق توافقی و نکات لازم الرعایه در آن و مقررات آپارتمان نشینی پاسخ دادند.

نوشته های مشابه

16 دیدگاه

  1. با سلام ببخشید سوالم درمورد موضوع امروز شما نیست اما واقعا به کمک شما نیاز دارم (در مورد موضوع سرقفلیه) میشه لطفا راهنمایی بفرمایید ؟؟پدرم از سال ۴۵ سرقفلی ۲ متر مغازه به صورت زیرپله ای رو از مستاجر قبلی می‌خره و مشغول بکار میشه و به مدت ۳۵ سال ماهیانه و سر موعد اجاره اش رو به موقع به مالک می‌پرداخته سال ۸۰ پدر به رحمت خدا میره و این سرقفلی به ما به ارث می رسه از سال ۸۰ مغازه رو به دست مادر دادیم تا با آن امرار معاش کنه ، سال ۹۸ با فوت مادر ما ۷ نفر فرزند که کار کسب بلد نیستیم قصد فروش سرقفلی کردیم .مالک هم که سال ۹۶ به رحمت خدا رفته و ۹ وارث دارد و الان ورثه نه اجازه فروش می‌دهند و نه خود خریدارن .کار به دادگاه و گرفتن وکیل کشیده تا کنون ۳ بار دادخواست ما رد شده به دلیل عدم استماع چاره چیست؟؟.ضمنا ورثه ی مالک میگن شما چون هیچ دستخطی از مالک نداریدبنابراین هیچ حقی هم ندارید ‌ بغد از ۲ سال پیگیری ، وکیلمون هم دیگه زیر بار پیگیری موضوع نمیره و غیراز پول اولیه که گرفته به مبلغ ۳ میلیون ۶۰۰ هزارتومن میگه از ۵ میلیون تومان قرارداد دیگه ادامه نمیده و دیگه پولی هم ازما نمیخاد.و راهنمایی میکنه و میگه دیگه وکیل نگیرید بلکه خودتون برید دادخواست مجدد بدید.

    1. درود
      موضوع سرقفلی از جمله دعا ی ظریف و مستلزم دقت و تخصص خاصی است اینکه به چه دلیل قرار عدم استماع صادر شده را نمی‌دانم اما برای اظهار نظر در چنین موضوع مهمی حتما لازم است اوراق پرونده بررسی، مستندات دارایی و…بررسی شود و اینکه شما به عنوان ذینفع در پی رسیدن به چه خواسته ای هستید ایتها نکات مهمی است

  2. با سلام. حکم محکومیت در اجرای احکام بوده ولی اموالی از ایشان یافت نشده. محکوم علیه ساکن شهر دیگری هست. آیا راهی برای شناسایی اموال ایشان و توقیف آن از طریق ثبت اسناد وجود دارد؟

  3. حقیقتا پدر بزرگ بنده بعد از چندین سال متوجه شدیم که یه سری سند به نام خودش داره و به جهت اینکه در جوانی فوت کرده املاکشون رو دایی بنده تصاحب کرده و به مادر بنده که دخترش باشه هیچی نرسیده حالا یه سری شماره پلاک بدست آوردیم که به نام پدر بزرگم هستش به ثبت مراجعه کردیم که مشخص کنه از لحاظ جغرافیایی کجاها هستش زمین که شکایت کنیم حتی کارشناس گرفتیم از طرف دادگاه بازم ثبت همکاری نمیکنه و مشخص نمیکنن به نظرتون چیکار کنیم

  4. با سلام. مهریه بنده 150 سکه هست و شوهرم در بانک 1 میلیارد پول دارد. من همه ی مراحل رو پیش رفتم و پول به حساب ثبت اسناد واریز شد. به نظر شما چقدر طول میکشد که این پول به حساب من واریز بشود و آیا مرحله ی دیگری هم دارد؟

  5. مهریه بنده به مبلغ 52900000 تومن 3ماهه در حساب ثبت اسناد است همش امروز و فردا میکنن هفته قبل گفتن حتما واریز میکنیم واریز نشد امروز دوباره رفتم پيگيري کنم گفتن در حساب خزانه داری است حالا باید چیکار کنم به کجا مراجعه کنم لطفا خواهشن بنده را راهنمایی بفرمایید

  6. سلام
    با داشتن قباله ازدواج و شناسنامه میشود که به اداره ثبت اسناد رفت و املاک همسر را متوجه شد که چه چیزهایی به نام ایشون هست
    ممنونم

  7. سلام وعرض ادب، چندسال پیش یک قطعه زمین بصورت وکالتی خریداری کردیم وحتی زمین راتعاونی شهرداری به ماتحویل داد. ومصالحه نامه هم داریم، حالافردی به دیوان عدالت اداری رفته وبرای70قطعه زمین ازجمله زمین بنده حکم گرفته، شماچه راهکاری به بنده پیشنهادمی کنید

    1. درود
      علیه تعاونی شهرداری دادخواست بدهید و مطالبه خسارت و غرامت ارزش زمین کنید

  8. سلام وعرض ادب، پدربنده بیماری دوقطبی دارد، بعدازفوت پدربزرگم، عمه هایم ازپدرم وکالت تام گرفته ومنزل پدربزرگم رابه نام مادرشان زده اند، آیاباوجودبیماری افسردگی دوقطبی این وکالت واین معامله صحیح بوده؟

    1. درود
      میتونید در مورد بیماری پدر اعلام حجر کنید اگر حجر ایشون ثابت شد آن اقدامات بالاتر و باطل است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا