برگزیدهپرسش و پاسخ های حقوقیمنتخبویژه

سوالات خود را درباره جرم‌سایبری و موارد مختلف فضای مجازی مطرح کنید

همراه با وکلای کانون وکلای دادگستری و کارشناسان حقوقی

پرسش و پاسخ های حقوقی این هفته پایگاه خبری-تحلیلی فارس امروز درباره جرم‌سایبری و موارد مختلف فضای مجازی است.

گروه حقوقی پایگاه خبری-تحلیلی «فارس امروز» به سرپرستی محمدهادی جعفرپور و همراهی وکلای کانون وکلای دادگستری فارس پاسخگوی سوالات مخاطبان در این زمینه خواهد بود.
مخاطبان گرامی می توانند سوالات خود در مواردی که مطرح کردیم را در بخش دیدگاه های همین مطلب بنویسند.
کارشناسان ما نهایتا در مدت 48 ساعت پاسخ شما را در همین بخش دیدگاه ها خواهند داد.
نکته: این رویه ادامه دار خواهد بود و هر هفته به مسایل مختلف حقوقی و سوالات مخاطبان در زمینه های مختلف پاسخ داده خواهد شد.

در هفته های گذشته وکلای کانون وکلای دادگستری و کارشناسان حقوقی به سوالات پرتعداد کاربران فارس امروز با موضوع قراردادهای اجاره پیش فروش،مشارکت، خرید ماشین و… ، مهریه  ، ضوابط تخلیه املاک اجاره ای در شرایط کرونایی و مصادیق عسر و حرج زوجه و شروط ضمن عقد نکاح پاسخ دادند.

نوشته های مشابه

19 دیدگاه

    1. درود بلافاصله با یادداشت اطلاعات صفحه ی طرف از طریق دفتر خدمات قضایی شکایت کنید،مراقب باشید هیچگاه به تهدید و فحاشی های فضای مجازی پاسخ متقابل ندهید چراکه ممکن است این موضوع دام و تله برای اخاذی از شما باشد

  1. عرض سلام و خسته نباشيد خدمت كارشناس مربوطه. براي پيگيري هويت شخصي كه در فضاي مجازي با نام و نشان شخصي ديگر به قصد خدشه دار كردن عفت و ايجاد بد نامي فعاليت ميكند به ترتيب چه مراحلي را بايد انجام داد به طوري كه اين كار به ارسال اخطار براي شخص بيانجامد؟

  2. سلام. اگر کسی پروفایل یک گروه رو برداره و تغییرش بده و به اعضای اون گروه پیام بده و درخواست همکاری برای یک گروه دیگر بکنه چی میشه؟ میشه به پلیس فتا شکایت کنه؟

  3. اگه کسی جرمی تو فضای مجازی مرتکب شه چه قدر طول میکشه تا محاکمه شه؟ به طور کلی چه جرائم معمولی و چه جرائم سیاسی و اینکه حتما باید از سمت کسی شکایت بشه یا پلیس خودش پیگیری میکنه موضوع رو

    1. زمان رسیدگی به پرونده ها به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست.در نظام قضایی ما اصل بر غیر قابل گذشت بودن جرم هست و این یعنی دادستان و پلیس می توانند بدون شکایت هم ورود کنند البته بستگی به نوع جرم و رفتار طرف دارد

  4. با سلام خدمت شما. من یک دانشجو هستم که چند وقت قبل با یک کانال تلگرامی فروش سوالات کنکور سراسری آشنا شدم. به آن ها پیام دادم. اول عذاب وجدان گرفتم و منصرف شدم از این کار تا این که چند روز پیش گفتم، باز میخوام بگیرم. اون طرف کلا بلاک کرد. باز با یک اکانت دیگه بهش پیام دادم باز هم بلاک کرد. امروز متوجه شدم که کانالش توسط پلیس فتا شناسایی و بسته شده.
    و کسانی که پیامی با این مضمون فرستاده بودن و کسانی که پول واریز کرده و یا مدارک ارسال کرده اند شناسایی، جریمه و محروم از کنکور می شوند. میخواستم ببینم آیا نسبت به این که من نه مدرکی فرستادم نه پولی واریز کردم، جرمی مرتکب شدم و تحت پیگرد قانونی هستم یا نه؟ ممنون میشم جواب کامل بدین.

    1. درود.
      در عالم حقوق به اقدام شما مصداق قصد مجرمانه تلقی میشه و قصد ارتکاب جرم،جرم نیست،البته ممکن است برخی بگویند همین که شما پیام داده اید به کانال شروع به جرم کردید که در فرض سوال شروع به جرم هم مصداق ندارد لذا بعید هست شما را وارد پرونده کنن.
      بعد هم یادتون باشه مسئله فروش سوالات و..یک دروغ بزرگ هست هیچ وقت وارد این بازی ها نشید

  5. با سلام. شخصی از من به جرم مزاحمت شکایت کرده ولی من هیچ ابلاغیه ای برام نیومده اما بعد از چند روز تماس مشکوکی داشتم که شماره نداشت و ادعا کرد که پلیس فتا هست و تهدید کرد.
    آیا میشه بدون این که ابلاغیه به من برسه پلیس فتا دست به کار بشه و من رو تهدید کنه؟
    چون خودم فکر میکنم تماس از فتا نبوده و آشنای شاکی بودن برای ترساندن بنده. چون اونا به من مشکوک هستن برای مزاحمت.

  6. سلام روز بخیر. شخصی در تلگرام برای من مزاحمت ایجاد میکنم و من گفتم که در صورت تکرار شکایت میکنم. الان شماره خانومم رو هم پیدا کرده و به اونا هم پیام میده. الان باید از طریق پلیس فتا شکایت کنم آیا؟…

  7. سلام من شکایت دارم یه خانم با پیچ های مختلف همش پیام میده و تهدید میکنه واقعا موندم باید چکار کنم مسدود میکنم بازم با یه پیج دیگه وارد میشه ممنون میشم راهنمایی کنید…

  8. با سلام.
    من با خانومی برای ازدواج آشنا شده و پس از به هم خوردن این آشنایی، اینجانب برای استرداد هدایا و مبالغ مالی اقدام نموده ام که ایشان امتناع میکرده که با برادر ایشان برای استرداد هدایا و مقداری بدهی مالی تماس گرفتم که الان این خانم رفته شکایت کرده که چرا با برادرش تماس گرفتم و ادعا کرده که ایشون رو کتک زده و شکایت ایجاد مزاحمت کرده و خواهراش به عنوان شاهد نوشته در صورتی که من اصلا به درب منزل ایشان نرفته ام. چطوری میتوانم از خودم دفاع کنم که اصلا جلو منزل ایشون نرفتم و فقط به برادرش بابت دریافت هدایا و مبالغ مالی تماس گرفتم نه کتک زدن ایشون؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

  9. سلام…وقت خوش….
    ببخشید من از یه کانال تلگرامی خرید کردم نزدیک دوماه پیش خریدمو برام نیاوردن به شماره هم دادن پاسخگو نیست….چجوری میتونم ازشون شکایت کنم؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا