فارس نوشتمنتخب

شیراز را نرنجانید!

مسافرین عزیز آرامش شیراز را بر هم نزنید، اینجا بهار قداست دارد

شیراز؛ شهر گل وبلبل، شهر علم و ادب، سومین حرم اهل بیت(ع) و پایتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین، شهری که مردمانش به میهمان نوازی شهره عام و خاص هستند و آوازه و شهرتش جهانی.

ابراهیم اژدری

خوشحالیم که امسال با فروکش کردن کرونا پس از دو سال، شیراز دوباره میزبان میلیون ها مسافر نوروزی است . مسئولین شهری شیراز و استان فارس از مدت ها قبل عزم خود را برای مهمان نوازی از مسافران نوروزی جزم کردند و شهری آراسته و زیبا با بوی خوش بهار تقدیم مسافران کرده اند.
اما هنوز که چند روزی بیشتر ازشروع نوروز و آغاز مسافرت ها نگذشته است، انتشار تصاویری در فضای مجازی از بی مهری برخی گردشگران و مسافران نوروزی به جاذبه های فرهنگی و طبیعی شیراز، موجب رنجش همشهریان شیرازی و حتی هم وطنان عزیز شده است.
تلاش عجیب عده ای برای ورود نامتعارف به حافظیه در زمان سال تحویل آن هم از دیوار این مجموعه تاریخی،فرهنگی، در کنار له کردن سبزه ها و گلهای این مجموعه، از طرف دیگر بالارفتن از طاووس دروازه قرآن برای گرفتن عکس یادگاری! و تصاویر دیگری از بالارفتن عده ای از درخت های باغ ارم، پدیده های زشتی است که این روزها در فضای مجازی در حال بازنشر است.
اگر چه اصلاح این نوع رفتار عده ای گردشگرنما نیاز به فرهنگ سازی مناسب در استفاده صحیح از مکان های عمومی و تاریخی را نشان می‌دهد ، اما می طلبد مسئولین ذیربط در شیراز در سالهای آتی با برنامه ریزی دقیق و بهتر از تکرار چنین اتفاق هایی پیشگیری کنند.

 

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. خیلی جای تأسف داره.طاووس دروازه قرآن رو با الاغ بابا بزرگشون اشتباه گرفتن سوار شدن😔حافظیه و باغ ارم و سعدیه رو هم با فضای سبز جلوی کوچه شون یکسان می‌بینند.😕تو تخت جمشید رو در و دیوار یادگاری حکاکی میکنند 😖حالا تا یک ماه باید خرابکاری ها و خسارت هاشون رو رفع رجوع کنیم.
    واقعا التماس تفکر…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا