برگزیدهجامعهمنتخب

برای جلوگیری از ورود تروریست ها به حرم شاهچراغ چه باید کرد

این دومین بار طی 9 ماه گذشته بود که مورد توجه و احوال پرسی ویژه دوستان و آشنایان خارج از استان فارس قرار می گرفتم؛مانند سایر مردم شیراز.

مهدی بذرافکن

روزنامه نگار

اول بار آبان ماه سال گذشته بود که آن حمله ناجوانمردانه تروریستی در حرم شاهچراغ علیه السلام انجام شد و دوم بار هم دوشنبه شبی که گذشت.

پیام ها و نکته ها و سوال ها:

♦ حالا چرا شاهچراغ به این زیبایی و باصفایی و مردم و خادمین بی گناه؟

♦ چی شده داعش کلید کرده به شیراز؟

♦ چرا مهمان نوازترین مردم ایران باید هدف داعش باشند؟

♦ تو رو خدا فعلا حرم شاهچراغ نروید این نامردها دوباره حمله می کنند

♦ چرا از تجربه حمله تروریستی پارسال درس نگرفتن؟

♦ چرا نیروی مسلح و مجهز مثل حرم مطهر امام رضا علیه السلام در سردرهای ورودی قرار نمی دن؟

چنین پیام هایی از طریق پیامک و پیام رسان های ایرانی و غیر ایرانی کم نبود و نیست و البته که تماس های تلفنی و…

خدا رحم کرد که آن نیروی خدماتی، چنان دلیرانه جلو تروریستِ -با هشت خشاب مسلح- را گرفت وگرنه اتفاقی تلخ تر، و جنایتی وحشتناک تر از حمله تروریستی آبان ماه پارسال روی می داد.

با توجه به دو حمله خطرناک تروریستی به حرم شاهچراغ علیه السلام در کمتر از یک سال، به عنوان یک شیرازیِ ساکن شیراز و آشنا به حوالی این حرم مطهر، پیشنهاد می کنم تعدادی از ورودی های این مکان تعطیل شود.

تا آنجا که من می دانم حرم شاهچراغ علیه السلام 6 ورودی و سردر دارد. از آنجا که حرم شاهچراغ علیه السلام مانند حرم امام رضا علیه السلام-به استثنای ایام خاص مثل محرم- شلوغ و پر رفت و آمد نیست چه لزومی دارد هر 6 ورودی باز باشند؟

می شود تعداد این ورودی ها را به دو یا سه ورودی تقلیل داد و همین دو سه ورودی را با تجهیزات امنیتی مناسب و نیروی آموزش دیده نظامیِ کافی، محافظت کرد.

در هر دو حمله تروریستی به حرم شاهچراغ علیه السلام اگر نیروی نظامی آموزش دیده و تک تیرانداز در موقعیت مناسب حضور داشت، تروریست ها بلافاصله مورد هدف قرار می گرفتند و از ورودشان به حرم جلوگیری می شد.

می دانم تصور سختی است اما تصور کنید آن تروریست دوشنبه شب که به حرم شاهچراغ راه یافت، توسط نیروی شجاع خدماتی -یا هر عنوان دیگری- متوقف نمی شد؛ ممکن بود خون دهها بی گناه زن و مرد و پیر و جوان و بچه و خردسال و… ریخته شود.

خداوند شر تروریست ها را از کشورمان کوتاه کند؛مسوولین حرم شاهچراغ علیه السلام هم لطفا به این پیشنهاد فکر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا