فارس نوشت

با زندگی‌مان قُمار نکنیم

تا به حال همه ما تجربه سردرد را داشته‌ایم. برای برطرف شدن دردش مسکن مصرف کرده یا ساعتی استراحت کرده‌ایم تا دردش تسکین یابد.

دکتر مریم السادات شاه امیری

ممکن است زمان داشتن سردرد هر توصیه ای بشنویم، از مراجعه به پزشک متخصص گرفته تا خوردن چای نبات، اما در این بین چیزی که شوکه‌مان می کند شنیدن جملاتی با این محتواست که به عنوان مثال چرا برای سردردت به متخصص زیبایی مراجعه نمی کنی؟ یا وقتی تشنه هستیم کسی پیشنهاد خوردن عسل بدهد، تا تشنگی‌مان رفع شود یا وقتی از شدت خستگی در حال بی‌هوش شدن هستیم کسی پیشنهاد دیدن سریال جذابی را بدهد تا خستگی‌مان برطرف شود.
حکایت روزمرگی‌هایمان درست همین‌قدر عجیب است. درست همان وقتی که از آشفتگی‌ها و مشکلاتمان برای هرکسی درد دل می کنیم و توصیه هایشان را به گوش دل می‌پذیریم. آنجایی که ناخواسته درگیر مشکلی می‌شویم و برایمان تعبیر می‌شود که حتما چشم زخم است! یا برای حل مشکل با همسرت، فرزندت یا… چنین رفتاری داشته باش یا‌…..
می‌دانید تمامی اینها تا بی نهایت شوکه کننده است. اما من توصیه‌ عجیبی تری را هم سراغ دارم، زمانی که به لحاظ روانی نیاز به مراجعه به متخصص روانشناس را داریم اما برای برطرف شدن مشکلمان، شماره و آدرس دعانویسی به ما پیشنهاد می شود که کارش اثبات شده است و می تواند با نوشتن یک دعا نجاتمان دهد! فقط نمی دانم چرا چنین دعاهایی تاکنون خودش را نجات نداده است!
مشکلات روحمان، روانمان، اشکالات روابط حیاتی زندگیمان با دستان هیچ دعانویس و رمال و توصیه  هیچ دوست و عزیزی برطرف نمی‌شود، و تنها جای امن بیانشان و حل شدنشان اتاق درمانگر است.
نمی‌دانم زمانی که در حال خواندن این متن هستید در چه شرایطی هستید، در حال گذراندن وسواس فکری، حمله پانیک، استرس، اضطراب یا افسردگی ناشی از اتفاقی ناگوار، اما می دانم همه ما روزهایی از عمرمان حال روح‌مان، مانند جسممان به هم می‌ریزد، آن روز تنها جای ایمن برای استراحت و بازیابی‌ روح خسته‌مان اتاق مشاور روانشناس است.
باور کنید ته تمام فنجان های قهوه، توصیه‌های جمع دوستان، پست‌های غیر علمی و به ظاهر تخصصی اینستاگرام و دعاهای سر به مُهر دعانویسان نابودی آرزوهایمان نوشته شده. دعای دعانویسان و رمال‌هایی که از خرافات و نااگاهی، برای پر کردن جیبشان استفاده می‌کنند‌.
میخواهم بگویم با زندگی‌مان قُمار نکنیم. زندگی تنها چیزی است که فرصت استفاده از آن برای تمامی‌مان یک بار است و باختنش به قیمت نابودی جوانی‌مان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا