فارس نوشت

بتاز تا توانی با زورگویی خویش

اگر اغراق نباشد،گمان نکنم در میان شرکت های به اصطلاح خصوصی ایران، یکه تازتر و خودمختارتر از خودروسازان ایرانی و فروشندگان خودروهای چینی(نمایندگان فروش)، وجود داشته باشد؛بگذریم از کیفیت خودروهای این حضرات.

غلامرضا مالک زاده

تعیین نرخ خودرو به دلخواه، تحمیل رنگ خودرو، بدعهدی نهادینه شده برای زمان تحویل خودرو، تغییر مفاد قرارداد به زیان مشتری و دیگر موارد ناهنجار … از وظایف! آنهاست.
این شعبده ها به کام خودروسازان و نمایندگان فروش خودروهای چینی کم بود که این حضرات بتازگی خدمت شیرین جدیدی از کلاه خود بیرون کشیده اند.
نمایندگی های فروش خودروهای چینی ام وی ام در شیراز ، خودرو را پیش فروش می کنند و به مشتری می گویند بروید خودرو را در شهرستان بم استان کرمان تحویل بگیرید.آن هم پس از ۴۵ روز کاری؛البته به شرطی که سایت باز شود که بازشدن سایت هم اما و اگر های خود را دارد.
به عبارت دیگر هرکس در شیراز ،خودرو چینی می خواهد پس از آنکه فرم ثبت نام را پر کرد باید منتظر تماس باشد تا مژده باز شدن سایت را بشنود. سپس اگر نامش ثبت شد، ۴۵ روز صبر کند و اگر اتفاقی نیفتاد و نماینده فروش بهانه ای نیافت، مشتری برود سفر تحمیلی و خودرو را در شهرستان بم استان کرمان تحویل بگیرد. چرا؟ چون به گفته نماینده فروش، مدیران شرکت مدیران خودرو(نماینده توزیع و فروش ام وی ام چینی)،چنین تشخیص داده اند. یعنی این شرکت، دلش خواسته!
هیچ یک از کارشناسان فروش خودرو در این نمایندگی، دلیل اصلی این تصمیم زیبا را اعلام نکردند.
دوری راه(حدود ۱۷ ساعت رفت و برگشت بین شیراز و بم) هزینه های جانبی سفر، خطرات احتمالی در راه، استهلاک تحمیلی به خودرو، هزینه حمل در صورت کرایه تریلی حمل… اصلا برای این شرکت و نمایندگان فروش، اهمیتی ندارد همانگونه که مشتری برایشان اهمیت ندارد.
احتمالا در روزهای آینده می گویند برای تحویل خودرو، مشتریان بروند شهر شانگهای چین.
مطمئنم این شرکت ها پا را فراتر از این هم خواهند گذاشت و طرح های نوینی برای عبور از روی تن و روان مشتری خودروها عرضه خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا