فارس نوشتمنتخب

پنجاه روز لعنتی برای خانواده سما

چند سال پیش در گفت و گویی که با آقای حیدر آسیابی دادستان جنایی سابق شیراز انجام دادم او به نکته مهمی اشاره کرد.

 

آقای آسیابی می گفت شهر شیراز به سبب نوع آب و هوا و مردم مهمان نوازش به شدت مهاجرپذیر است.

این مهاجران بی شمار، هم از تبعه های کشورهای همسایه هستند و هم نقاط دیگر کشور.

دادستان سابق شیراز مثال زد که مثلاً در تبریز یا ارومیه به دلیل سرمای هوا در فصول پاییز و زمستان مهاجران کمتری به این مکان ها عزیمت می کنند زیرا اغلب این مهاجران کار خاصی ندارند و عموما به کارگری ساختمان و…می پردازند.

وی به درستی می گفت کارگران به شهری نمی روند که مثلا شش ماه به دلیل سرما کار ساختمان سازی تعطیل باشد به شهری مهاجرت می کنند که اغلب فصول سال برای کار مناسب است و برای این کار چه شهری و چه جایی بهتر از شیراز.

صد البته که منظور ایشان و بنده به هیچ وجه توهین به این قشر زحمت کش نیست، سخن اما این است که از لحاظ جرم شناسی، وقتی سیل مهاجران خصوصا از اتباع کشورهای همسایه به جایی روانه می شود به هر حال در آن منطقه آمار جرم و جنایت بالا می رود.

باز هم عرض می کنم نمی خواهم گناه تمام حوادث رخ داده را گردن مهاجران به شیراز بیندازم اما حرفم حرف دادستان جنایی سابق شیراز است: جایی که اغلب یک مدل و طبقه خاص مهاجرپذیر باشد آمار حوادثش هم بیشتر است.

همه این ها را گفتم تا برسم به مفقود شدن «سما» دختر ۲۲ساله اصفهانی که با احتساب این امروز،پنجاه روز از ناپدید شدنش می گذرد.

پنجاه روز لعنتیِ لعنتی که می دانم چقدر بر خانواده سما سخت گذشته.

کاش راهکاری باشد تا از مهاجرت های بی رویه به شهرهای بزرگی مثل تهران و شیراز جلوگیری شود.

شیراز مردمان مهمان نوازی دارد. آدم های بد هم دارد نه این که نداشته باشد مثل همه جای ایران.

به مسوولین مربوطه پیشنهاد می کنم با کنکاش در پرونده‌های جرائم رخ داده در شیراز دریابند بیشترین عاملین این حوادث چه کسانی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا