برگزیدهجامعه

تابستان گرم با جیره بندی آب و برق در فارس!

فارسی ها منتظر جیره بندی آب هم باشند؟!

باران 63درصد کمتر از سال قبل بارید،حجم آب پشت سدها 50 درصد کاهش یافت، برق تولیدی از نیروگاه های آبی هم نصف شد، چاه های مزارع و باغ ها زودتر از هر سال روشن شد.

ابراهیم اژدری

به گزارش فارس امروز و اما ماینرها برای استخراج ارز دیجیتال از هر کوی وبرزن همچون قارچ می رویند و برق یارانه ای را می بلعند.همه این اتفاق ها در کنار آغاز زودهنگام گرما، کافیست تا کمبود شدید برق و آب قبل از شروع تابستان امسال دور در شیراز و شهرهای فارس حس شود. آن هم در روزهایی که به خاطر کرونا و لزوم رعایت بیشتر مسائل بهداشتی حجم آب مصرفی شهروندان هم به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند.

شروع قطعی برق در استان فارس و هشدارهای این روزهای مسئولین وزارت نیرو و حتی مسئولین استانی نشان از تابستانی گرم و احتمال قطعی های گسترده و یا حتی جیره بندی آب و برق می دهد، چیزی که از تابستان 1397 به بعد کمتر فارسی ها و شیرازی ها با آن رو به رو شدند.

این هم نظرات مسوولین مربوطه در این رابطه:

رضایی، معاون امور عمرانی استانداری فارس : وضعیت ۵۵۸ روستا و ۱۴ شهر استان فارس به لحاظ منابع آب بحرانی است، حفر چاه در تمام دشت‌ها ممنوع اعلام شده و کف شکنی بعضی چاه‌های قدیمی تا عمق ۶۰۰ متر هم رسیده است.

توكلي ،معاون بهره برداري و سخنگوي شركت برق منطقه اي فارس : دماي وسايل سرمايشي بر روي 24 درجه، استفاده نكردن از وسايل برقي پُرمصرف غيرضروري در ساعات پيك بار و نهايت استفاده از نور طبيعي روز و استفاده نكردن از لامپ هاي پرمصرف براي تأمين روشنايي را موثرترين راهكارها براي رعايت الگوي مصرف و كاهش هزينه برق مصرفي است.ساعات پيك يا اوج بار شبكه برق مربوط به فصل تابستان بوده و معمولا زمان بين 12 تا 17 و 19 تا 23 را شامل مي شود.

بوستانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس : در سال آبی جاری شاهد کاهش شدید نزولات آسمانی و باران رحمت الهی در سراسر استان هستیم. به طوری که نسبت به سال گذشته با کاهش ۶۳ درصدی و در مقایسه با بلند مدت با کاهش ۴۴ درصدی میزان بارش ها مواجهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا