فارس نوشت

توصیه هایی برای کاستن از مخاطرات چهارشنبه سوری

مراسم چهار شنبه سوری سال ۱۴۰۰ در پیش است به همین منظور چند روش برای کاستن از مخاطرات و حوادث و لطمات اجتماعی را توصیه می کنم.

دکتر ناصر بهمنی

ابتدا تجربه ثابت کرده که عده کثیری از مردم و بویژه شهر وندان علاقمند برپایی مراسم سنتی چهار شنبه سوری هستند و محدودیت ها و نگاه های شدید امنیتی از گستردگی کار نکاسته است.
پس بهتر است راه و روش سامان دهی پیشنهاد داد.
یک/ضمن هشدارها و به نمایش گذاردن موارد خطر آفرین سالیان قبل از رسانه ملی و استانی و رادیو که بایستی استمرار یابد و مفید و موثر است.

یک/ قبل از رسانه ملی و استانی و رادیو که بایستی استمرار یابد و مفید و موثر است.

دو/فعال سازی گروه های مجازی همراه و هشتک های هشدار دهنده و سامان دهنده بیشتر که از درون خود جوانان فعال در شبکه های مجازی و اشخاص مقبول و …اجتماعی برای دوری از حرکات خطر آفرین نهایت کوشش به عمل آورد.

سه/ فعالیت نیروهای انتظامی برای مقابله با ماجرا جویان ادامه داشته با وجود همان گروه های باز دارنده و محدود کننده که چند سالی است در محیط شهری حضور دارند و در کاهش رفتارهای نا متعارف مفید و سودمند بوده اند.

چهار/اگر بتوان مجوزی گرفت که در چند نقطه متمرکز شهرها که سالهای قبل مردم تجمع می کنند با هدایت و مدیریت واحد ، برنامه ساماندهی شده جذاب و متنوعی بر پا کرد و باعث سر گرمی مردم و بویژه جوانان شد تا از خود سری ها کاسته و جشن چهارشنبه سوری در قالب سامان داده شده ای بر پا شود بسیار شایسته است.

تجربه ثابت کرده تنها به شهرک صدرا در جوار شهر شیراز بسنده کردن ،برای کل جمعیت شیراز کفایت نکرده و همان تردد و دوری راه، از استقبال عمومی کاسته و همراهی چندانی نشد و در بازگشت هم حوادثی نا گوار رخ داد.
فی المثل در زمین های محصور بخش خصوصی هم چون استادیوم ها و….و.. مراسم بر پا و با اخذ ورودی نازل پذیرای جوانان باشند.
به مراکز بوم گردی ها در اقصی نقاط …و.. مجوز داده با حفظ سنت ها مراسمی جذاب بر پا کنند.

پنج/ مدارس حیاط دار برای دانش آموزان و اولیا مراسم سنتی و شور آفرینی بر پا کنند.

امید که شاهد مراسمی روحیه بخش و بی خطر و پر کردن اوقات فراغت خانواده ها و جوانان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا