فارس نوشت

توسعه فرهنگی سنگ زیر بنای توسعه پایدار

از آنجایی که مشارکت عمومی مردم در مهار پدیده های اجتماعی همچون اختلال درنظام توزیع بنزین و چه بسا دیگر موارد دنیای کنونی ، بسیار ضروری و تاثیر گذار و با اهمیت بوده و از طرفی همه می دانیم در حال حاضر به دلایل مختلف هم اندیشی و فهم مشترک نسبت به خطرات این گونه پدیده در اقشار مختلف وجود ندارد.

دکتر ناصر بهمنی

به همین دلیل توجه مخاطبان را به نکات زیر جلب می کنم.
اولین اصل باید همگان بدانند که ما ایرانی تبار و همه زاده این آب و خاکیم و باید نسبت به میهن خویش علاقمندی و احساس تعلق داشته باشیم.
هر گونه واقعه چه شیرین و چه تلخ و ناگوار برای همه ما رخ داده و خویش را عضوی از همین جامعه بدانیم و آن گاه است که باید فرض را بر آن بگیریم که آن واقعه برای خانواده گسترده ما بوقوع پیوسته و بایستی عکس العمل منطقی و خردمندانه داشته باشیم
فی المثل؛در همین واقعه کنونی،رسالت ما به عنوان فرزندان این دیار چیست:
بایستی در نهایت واقع بینی و اعتماد به مسئولین اجرائی به توصیه های آنان توجه کرده و یقیین بدانیم که مسئولین امر در حد توان و بضاعت برابر دانش و علوم روز امکانات مشغول رفع اشکال بوده و کم کاری و بی دقتی در کارشان نبوده و بنابراین خود را در امور اجرائی داناتر و آگاه تر از آنان ندانیم و پیوسته به شماطت و یا توصیه و تذکر و اتهام و…. نپرداخته که موثر نیست و حتی باعث عدم تمرکز اعصاب آنان می شود.
بگذارید آنها کار خودشان را انجام داده و توسط سیستم نظارت و ارزیابی و کارشناسان مافوق مورد بررسی قرار گیرند.
با فرض قبول موارد فوق ، رسالت امثال ما به عنوان یک شهروند، همراهی با توصیه های کارشناسان و تکمیل زنجیره خدمات مثبت و امید وار کننده و بهبود فعالیت ها خواهد بود.
لذا همه می دانیم بعضی از مردم و شهروندان بدلایل نا آشنائی و یا ساده انگاری ، تحت تاثیر عوامل منفی و مسئله ساز قرار گرفته و بر آتش بد بینی و مشوش کردن افکار عمومی دامن می زنند.
پس باید در وهله اول اقدام به رشد فرهنگی و آموزش اولیه خوش باوری خویش و همه همشهریان پرداخت.
برای همین جهت ارتقا سطح دانش و بینش آحاد همشهریان باید طبق برنامه مسئولین پدآفند ، مناطق شهری و محله ای را در نقشه ای تقسیم و به صورت زیر عملیات آموزش ساده و قابل درک را شروع کرد:

*از هر خانه یک فرد با سوادتر برای پیشگیر از بروز بحران انتخاب کرد.
*در هر محله نمایندگانی موقر و مقبول مشخص و مامور مشاهده رفتار مردم کرده تا به افراد سهل انگار تذکر داده و آنان را مقید به همراهی کنند و چنانچه عدم رعایت آنان ناشی از وجود حس بد بینی و تاثیر پذیری از بیگانگان بوده باید توجیه شوند.
* حتی المقدور افراد شایعه انداز را آگاه کرد و گرنه پراکندگی در گفتار ها و محکوم کردن دوائر زیربط و تذکر و… و…و….. غیر سودمند و نه شدنی و نا ممکن است و نه گرهی از کار می گشاید فقط بر بی نظمی امور می افزاید و بس.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا