جامعهمنتخبویژه

نقاط داغ تصادفات در شیراز

زمان جا به جایی کمربندی غرب شیراز کی فرا می رسد؟

تصادف؛ واژه آشنایی برای مردم شیراز و استان فارس است. سالهاست که استان فارس جایگاه نخست تصادفات جاده ای کشور را یدک می کشد. اما در شیراز نیز حجم تصادفات کم نیست مخصوصاً در رینگ پیرامونی یا به اصطلاح کمربندی.

ابراهیم اژدری

روزنامه نگار

به گزارش فارس امروز، حجم بالای تردد خودروهای باری و سنگین جاده ای در کنار خودرهای سبک شهری  در کمربندی های جنوب، شرق و غرب شیراز که از میان شهرک های متعددی نیز می گذرد،این محور 44 کیلومتری را به یکی از نقاط حادثه خیز استان فارس تبدیل کرده است.

نقشه هایی که دراین خبر مشاهده می کنید بر اساس تحلیل نقاط GPS تصادفات جرحی تماس گرفته شده با اورژانس شیراز تهیه شده که نمایانگر نقاط داغ تصادفات شهری در سطح شهر شیرازاست.

این نقشه ها که توسط اورژانس فارس و مرکز تحقیقات تروما تهیه شده است،  3نقطه از کمربندی غربی شیراز را به عنوان پرتصادف ترین نقاط شیراز نشان می دهد.

پس از محور پرخطر کمربندی، بلوار رحمت شرقی،پل ولیعصر و دروازه سعدی،میدان نمازی و بلوارصنایع قبل از ورودی صدرا از دیگر نقاط داغی هستند که در خردادماه 1400 شاهد بیشترین تصادف شهری بوده اند.

آمارهای موجود حاکی است کمربندی شیراز سالانه جان 35 تا 40 نفر از شهروندان شیرازی را می گیرد وبالای هزارنفر مصدوم به دنبال دارد. بزرگراهی که نیاز به ایمن سازی دارد و تعریض و حتی جا به جایی آن بیش از گذشته احساس می شود.

ایجاد تقاطع های غیرهمسطح برای اتصال شهرک‌های متعدد در اطراف کمربندی همچون شهرک فرزانگان، مهدی آباد، هویزه، بهاران، رضوان و… یکی از راهکارهای کاهش حجم تصادفات دراین محور در کنار افزایش دوربین های نظارت تصویری پلیس و توسعه روشنایی این محوراست.

ناگفته نماند کمربندی در شهرها از حیطه وظایف شهرداری ها خارج و زیر نظر اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای هستند مطمئناً با همت شورای ترافیک استان و همراهی همه دستگاه های ذیربط ، معضلات کمربندی شیراز با جذب بودجه های لازم از طریق پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی،امکان پذیر خواهد بود و هر چه سریعتر این مسیر ایمن سازی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا