برگزیدهسیاست

سهم ناچیز فارس در مسئولیت های کلان کشور

چرا فارس سکوی پرتاب مدیران غیربومی شد؟

استان فارس به عنوان یکی از استان های پهناور و بزرگ کشور همیشه نقش و جایگاه ویژه و مهمی در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره داشته است.

ابراهیم اژدری
استان ما در بسیاری از زمینه ها از جمله حوزه پزشکی و گردشگری نه تنها در ایران بلکه در دنیا از جایگاه و رتبه مهمی برخوردار است.
کوچکترین بررسی حاکی از آن است که این خطه بزرگ همواره مهد پرورش نام آوران، نخبگان، دانشمندان، و بدون اغراق محل بروز و ظهور چهره‌های شاخص در همه زمینه ها بوده است. از علم ودانش گرفته تا شعر و ادب، هنر و ورزش و…
توجه به رشد و توسعه منابع انسانی و مدیر پروری یکی از اصول اساسی و مهم در در جوامع توسعه یافته به حساب می آید چراکه اگر به این بخش مهم توجه کنیم بسیاری از مشکلات بزرگ به صورت ریشه ای و برای همیشه حل خواهد شد.
اگرچه در برخی از مواقع، به جای انتصاب مدیران بومی در سمت های مهم استانی در فارس از برخی مدیران غیربومی استفاده شد و به نوعی سکوی پرتاب آنها بود، اما فارس هم مدیران توانمندی دارد و هم منابع انسانی قوی با پتانسیل بالا برای قبول مسئولیت های مهم کشوری.
اما اینکه چرا سهم فارس فقط ۲/۹درصد از مسئولیت‌های مهم کشوری است جای بسی سوال است.
مطمئناً انتصاب مدیران استان فارسی در وزارتخانه ها و سایر مدیریت های کلان از انتظارات به حق مردم فارس است که امیدواریم در دولت جدید به این موضوع توجه بیشتری شود.
تجربه نشان داده هر جا مدیران استان فارسی، مسئولیتی را قبول کرده‌اند شاهد رشد و توسعه آن بخش بوده ایم….

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا