برگزیدهجامعه

سبد دوچرخه های شهرداری شیراز غیب شد!

ماجرای دوچرخه های نارنجی

نارنجی بیدود؛ 2 هزار دوچرخه ای که کم کم جزئی از زندگی شیرازی ها می شوند.

به گزارش فارس امروز دور از انتظار نبود که در شهر فرهنگ وعلم وادب و شهر ملی دوچرخه، این اقدام زیبا برای حفظ محیط زیست با استقبال خوبی رو به رو شود.

براساس پیش بینی های قبلی برای ۵ سال اول ۷۵ هزار کاربر از دوچرخه‌های بیدود در شیراز استفاده خواهند کرد، اما در همان سال نخست تعداد کاربران به بالای ۷۵ هزار نفر رسید.

دوچرخه های نسل 4 که قرار است تعدادشان تا پایان امسال دو برابر یعنی به 4 هزار دستگاه اضافه شود. و البته سطح پوشش خدمات آن هم مطمئنا بیشتر.

به گفته اکبر پور مدیرکل مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز،ایجاد مسیر‌های ویژه و راهنما‌های استفاده از دوچرخه، ایجاد قوانین دوچرخه سواری و پرداخت یارانه، عنوان شهر ملی دوچرخه شیراز را تثبیت می‌کند.

به گزارش فارس امروز، نکته ای که اخیرا در دوچرخه های بیدود دیده می شود حذف سبد حمل کالا در جلوی این دوچرخه ها است. دلیل حذف این سبد سئوالی است که هنوز مسئولین شهرداری و شرکت مربوطه درباره آن اطلاع رسانی نکرده اند.

قبلا دیده شده بود که به خاطر حمل وسایل سنگین تر از 5 کیلو برخی از این سبدها شکسته شده بود اما مطمئنا حذف همه این سبدها از دوچرخه های بیدود دلیل محکم تری دارد که ما هم بی اطلاعیم….

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا