برگزیدهجامعه

تصادفات عجیب با افزایش مرگ و میرها/ فارس در بحران تصادف!

تصادف واژه آشنا برای مردم فارس؛ واژه ای که علاوه بر فوت هم استانی ها، با رکورد هم همراه است و آن جایگاه نخست درتصادفات کشور!

ابراهیم اژدری

روزنامه نگار

اینکه چرا و کی این غول نفس گیر دست از جان مردم فارس برمی دارد کاملا مبهم است. فارس هنوز آزاد راه ندارد و برخی جاده ها همچنان ناایمن هستند،خودروها هم که کیفیتش آشکار است، فقط می ماند عامل انسانی که شاید با فرهنگ سازی و دیدن تصاویر دلخراش صحنه های تصادف کمی به خودش آید و پایش را از پدال گاز برداشته و ایمن رانندگی کند تا این همه شاهد تصادفات دلخراش و مرگبار نباشیم.

متاسفانه تصادفات در استان فارس فقط مختص جاده های برون شهری نیست و درمحورهای شهری خصوصاً در کلانشهر شیراز و آن هم در محور کمربندی شرق و غرب نیز با رشد تصادفات و افزایش قربانیان و مصدومان ناشی از آن رو به رو هستیم.

اخیرا جلسات متعددی در راستای کاهش تصادفات برگزارشده وبا جدیت شخص استاندار فارس دراین خصوص، بارقه امیدی ایجاد شده که امیدواریم نتایج این تصمیم ها بزودی در کاهش آمار تصادفات شاهد باشیم.

فارس هم اکنون 2۲۰ نقطه حادثه خیز با بالاترین کشته ناشی از تصادفات در سطح کشور دارد که به گفته استاندار فارس با اختصاص بودجه لازم،حجم تصادفات می بایست تا پایان سال 1401 به 50درصد میزان فعلی کاهش یابد.

دکتر ایمانیه ، استاندار فارس در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان بر لزوم تلاش فرمانداران، اداره کل راهداری و شهرداری‌ها برای کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی در فارس تاکید کرده است.

از سوی دیگر رضایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس نیز در جلسه ستاد مدیریت بحران فارس گفته است: در بخش تصادفات جاده ای استان، آمار تلفات در بخش انتقال و درمان، بیش از آمار تلفات مرتبط با سر صحنه تصادف است که در این خصوص باید اصلاحاتی اساسی و اقداماتی ضروری انجام شود.

از ابتدای امسال تا پایان آبانماه، ۴۲۴ نفر در حوادث ترافیکی استان و به علت شدت حوادث پیش از رسیدن نیروهای اورژانس جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس، شمار جانباختگان حوادث ترافیکی استان فارس در مدت مشابه پارسال ۳۴۰ نفر بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا