اقتصادبرگزیدهمنتخب

شهردار شیراز : مجتمع مشیر می تواند یک الگو برای سایر پروژه های مشابه در شیراز باشد

پروژه مشیر به عنوان نمایشگاهی برای شناسایی هویت شهر شیراز است

مجتمع تجاری و تفریحی مشیر می تواند برای سایر پروژه های سرمایه گذاری در این حوزه الگو باشد .

شهردار شیراز در حاشیه بازدید از پروژه مجتمع تجاری و تفریحی مشیر ، با اشاره به اثرگذاری قابل توجه این پروژه در این بخش از شهر گفت : ساختار شهری برخی محلات از جمله محدوده ای که این پروژه در آن اجرا شده ، نیازمند تغییر و تحولات جدی است . با اجرای پروژه هایی مانند مشیر می توانیم جریانهای واقعی و سالم اجتماعی و حیات واقعی زندگی مردم را در در این بخش ها شاهد باشیم .

سید احسان اصنافی عنوان کرد. : احیای حیات واقعی و جریان زندگی در بخش هایی از شهر نیازمند ایجاد جریانات اجتماعی است و ملزوماتی دارد ؛ یکی از این اسباب و ملزومات شکل گیری مراکز خدماتی مناسبی است که ایجاد حرکت اجتماعی در این محلات را باعث شود .

وی اظهار داشت: بی شک انجام پروژه های عمرانی در احیای این محدوده ازشهر که پروژه مشیر در آن قرار گرفته و بافت قدیمی آن که قدمتی بیش از پنجاه سال دارد ، تاثیری بی بدیل دارد .

احیای بافت شهری و تغییر مسیر گردشگری در نهایت تحولات دومینویی به دنبال خواهد شد

شهردار شیراز به تاثیر منحصر به فرد رفتار فرامنطقه ای چنین پروژه هایی اشاره کرد و گفت : مشیر و پروژه هایی از این دست ، میتوانند حرکت های گردشگری درون شهری را به سمت بافتی که به فراموشی سپرده شده است سوق دهند . احیای بافت شهری و تغییر مسیر گردشگری در نهایت تحولات دومینویی به دنبال خواهد شد.

اصنافی در پاسخ به این سوال که شهرداری برای کمک به اجرای چنین پروژه های فاخری در دل این بافت چه کمکی به سرمایه گذاران خواهد کرد اظهار داشت : شهرداری به عنوان متولی مدیریت شهری در این محدوده سعی می کند علاوه بر تامین زیرساختهای مورد نیاز برای این پروژه ها ، فرآیند کار را نیز برای سرمایه گذاران تسهیل کند.

وی ادامه داد:همچنین در این زمینه شهرداری به گونه ای عمل خواهد کرد که در حوزه فرآیندهای سرمایه گذاری و در راستای مدیریت این حوزه ، مشوق های خاص ایجاد کرده و رونق سرمایه گذاری را موجب شود .

شهردار شیراز گفت:در این راستا شهرداری برای همکاری با مجموعه های سرمایه گذار برای ایجاد چنین پروژه هایی در این گونه محلات شهری آمادگی کامل را دارد .

خلاصه ای از هویت تاریخی شیراز را می توان در پروژه مشیر مشاهده کرد

وی از ویژگیهای خاص پروژه مشیر به همخوانی معماری آن و ابنیه ایجاد شده در آن با بافتی که این پروژه در آن حضور دارد اشاره کرد و گفت خلاصه ای از هویت تاریخی شیراز را می توان در این پروژه مشاهده کرد .
شهردار شیراز خاطر نشان کرد : در برخی موارد با پروژههایی روبرو میشویم که وصله ای نچسب و نامتعادل در بافت شهری هستند این ناهمگونی به ویژه در محلاتی که هویت شهر شیراز در آنها تعریف شده است ، هویداست .

اصنافی تاکید کرد : مجتمع مشیر پروژه ای فاخر است که از اکثر آثار میراثی و هویتی شهرچه تاریخی و چه مذهبی در آن الهام گرفته شده است و در واقع این پروژه خود به عنوان نمایشگاهی برای هویت شناسی شهر شیراز است .

به گفته وی در کنار تمام ویژگی های پروژه مشیر ، این مجتمع کارگاهی برای جذب گردشگری درون شهری و تلفیقی از سنت و مدرنیته در کنار یکدیگر است ؛ اتفاقی مبارک در این محدوده شهربه ثمر رسیده است.

در و دیوار پروژه مشیر با ما حرف می زند و هویت تاریخی و مذهبی ما را گواهی می دهد

شهردار شیراز گفت : مجتمع مشیر میتواند مشوق و الگویی برای سایر پروژه های از این دست و برای انحام حرکت های عمرانی مشابه در بافت تاریخی شیراز باشد .
اصنافی اظهار کرد : یکی از ویژگیهای خاص پروژه هایی از دست این است که این پروژه ها باید دارای پیوست فرهنگی و اجتماعی باشند چرا که این پروژه ها تنها یک پروژه تجاری صرف نیست ؛ در و دیوار این گونه پروژه ها با ما حرف می زند و هویت تاریخی و مذهبی ما را گواهی می دهد . وی گفت : با این دیدگاه می توان گفت پروژه مشیر به عنوان یک نمونه در بافت تاریخی و فرهنگی شهرشیراز ، بخشی از پیوست فرهنگی این شهر را تامین کرده و امیدواریم بقیه پروژه ها هم از این پروژه الگو بگیرند و با تکمیل پروژه ای خود در مراحل بعد ، نمونه های مثمر ثمرتری را ارایه کنند.

شهردار شیراز به وجود پارکینگی با ظرفیت قابل توجه در این مجتمع و تاثیر آن در ایجاد آسایش برای شهروندان و مشتریان مجتمع اشاره و خاطر نشان کرد : یکی از نیازهای اساسی در مجتمعهایی که در چند سال اخیر اجرا شده ، تامین پارکینگ این پروژه ها بوده است . وجود پارکینگ علاوه بر آنکه از ایجاد چالش پارک خودرو در اطراف پروژه ها جلوگیری می کند ، به رفع مشکل کمبود پارکینگ در شهر نیز کمک می کند

اصنافی خاطر نشان کرد : یکی دیگر از دغدغه های چنین پروژه هایی این است که استفاده از فضاهای گردشگری این چنینی ، نه برای استفاده کننده و نه مجاورین زحمتی ایجاد نکند که این پروژه از این حیث هم دارای نکات مثبتی است .

وجود چنین پروژه هایی مانند مشیر به طور قطع در پرکردن اوقات فراغت شهروندان و گردشگران موثر است

وی تاکید کرد : وجود چنین پروژه هایی به طور قطع در پرکردن اوقات فراغت شهروندان و گردشگران هم موثر بوده و میتواند به یک جاذبه گردشگری درون شهری تبدیل شود ؛ کما اینکه مجموعه های تفریحی و تجاری این پروژه میتواند به یک بسته جاذب و جدید گردشگری برای شهر شیراز تبدیل شود .

شهردار شیراز با اظهار امیدواری در خصوص اینکه شاهد اجرای تعداد بیشتری پروژه های تجاری و تفریحی از این دست در کلان شهر شیراز باشیم .
عنوان کرد : پروژه مشیر درواقع یک پکیج و بسته کامل گردشگری و پروژه جاذب گردشگری است ،پروژه ای که میتواند به اکثر نیازهای مراجعه کنندگان پاسخ دهد و فردی که به این پروژه مراجعه می کند میتواند خدمات مورد نیاز خود را به صورت متمرکز دریافت کند .

*پروژه ای برای پاسخگویی به نیازهای همه اعضا خانواده
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری توسعه سپهر فارس نیز در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران گفت : هدف از اجرای این پروژه در وهله اول این بود که این مجموعه پاسخگوی نیازهای تمامی اعضا یک خانواده باشد ؛ به این معنی که اگر خانواده ای به این پروژه مراجعه کرد برای همه اعضا جذابیتهای منحصر به فرد وجود داشته باشد .

محمدرضا دیهیمی با اشاره به اینکه سعی کردیم تمام موارد مورد نیاز یک خانواده را در این پروژه گرد هم آوریم ، اظهار کرد : این پروژه به گونه ای طراحی شده که یک خانواده علاوه بر تامین انواع مایحتاج خود ، در صورت نیاز بتواند غذای خود را نیز در همین محل صرف نموده و یا در صورت نیاز کودک و سایر اعضای خانواده به تفریح ، محلی هم برای این کار وجود داشته باشد .

وی ادامه داد:این پروژه با اعتبار بیش از ۴۰۰میلیارد تومان اجرا شده که در حال حاضر فاز اول ان از جمله بزرگترین هایپر مارکت جنوب کشور به بهره برداری رسیده و فاز نهایی آن هم در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد که با تکمیل این پروژه یکهزار شغل ایجاد می شود .

دیهیمی تصریح کرد:این پروژه در زمینی به مساحت۱۲هزار متر مربع و در ۷طبقه با زیر بنای قریب به ۷۵هزار متر مربع اجرا شده است که ۳۵۰واحد تجاری،پردیس سینمایی با چهار سالن و بزرگترین بام سبز(روف گاردن)کشور از جمله بخشهای این پروژه است.
وی ادامه داد:یکی دیگر از ویژگیهای این پروژه آن است که تمام پروژه در خدمت شهروندان است و در کنار آن ساخت حدود یک هزار واحد پارکینگ نیز برای رفاه حال شهروندان دیده شده است.

دیهیمی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت سپهر پروژه های دیگری از این دست را باز هم در دستور کار خود دارد یا خیر گفت: ساخت و اجرای پروژه ای با این شرایط و وسعت، مشکلات زیاد را به همراه دارد و هدف ما در حین ساخت این مجتمع تنها به سرانجام رساندن پروژه به ایده ال ترین نحو و با بهترین شرایط بود و امروز از به ثمر نشستن تلاش های دست اندرکاران پروژه خوشبخت هستیم .

مدیر عامل شرکت توسعه سپهر فارس افزود:یکی از مشکلات فراروی اجرای پروژه هایی از این دست را ، نوسانات اقتصادی و قیمت کالاهای مورد نیاز دانست و گفت این نوسانات چه اجناس داخلی و چه خارجی را مشمول شده و تمامی محاسبات و روابط را به هم می زند . دیهیمی در نهایت از ارائه این هدیه از جانب شرکت سرمایه گذاری سپهر فارس به شهروندان شیرازی اظهار خشنودی کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا