برگزیدهجامعهمنتخب

خاطرات «بنده خوب خدا» کتاب شد

گفت و گو با محمدهادی جعفرپور به بهانه انتشار تازه ترین کتابش

محمد هادی جعفرپور (رامین نامی است که بیشتر دوستانش بااین نام وی را می شناسند) متولد ۱۳ مرداد ۵۳ محله درب شیخ شیراز.

هنوز قلم در دستانش جان نگرفته بود که در دوران ابتدایی شروع به سیاه کردن صفحات کاغذ کرد و در مسابقات مختلف ادبی و… حائز رتبه شد.
شاید نوشتن همیشه برایش دغدغه بوده اما هرگز ادعایی در نویسنده بودن نداشته و ندارد. خاطرات وکیل و آنچه این روزها از وی در خبرگزاری ها و جراید در قالب نقدهای اجتماعی،صنفی و… از وی منتشر می‌شود شاهد این ادعا ست که جعفرپور بدون هیچ ادعایی در نویسندگی آنچه را که از دلش می گذرد بر صفحه کاغذ نقش می زند.

محمد هادی جعفر پور وکیل پایه یک دادگستری است که تحصیلات تکمیلی اش را در جرم‌شناسی و حقوق جزا گذرانده، نزدیک به دو دهه در کانون وکلا عضویت دارد و کانون وکلا را میراث ملی این سرزمین می‌داند .
سال ۹۹ برای او آغاز راه جدیدی بود هم در عرصه رسانه و نوشتن هم در خانه صنفی که برای اولین بار خودش را در معرض انتخاب همکارانش گذاشت تا به عنوان عضو علی البدل هیئت مدیره کانون وکلای فارس انتخابش کردند.
او در صفحات شخصی‌اش خودش را اینگونه معرفی می کند: آن که دوست دارد بنده خوب خدا باشد.
محمد هادی جعفرپور دبیر سرویس حقوقی پایگاه خبری-تحلیلی فارس امروز هم هست که در چند ماه گذشته به پرسش های حقوقی بسیاری از مخاطبان این رسانه پاسخ داده و کمک حال آنان بوده است.

به بهانه انتشار کتاب خاطرات وکیل که به تازگی وارد بازار نشر شده با او به گفت و گو نشستیم.
کتاب خاطرات وکیل چگونه شکل گرفت؟ این اولین پرسش ما از جعفرپور است که پاسخ جالبی دارد:«یک سال و چند ماه پیش که راجع به مشکلات و چالشهای نهاد وکالت و مسائل کانون وکلا با برادر بزرگوارم جناب آقای محمد مهاجری گفتگویی در فضای لایو اینستاگرام داشتم پیشنهاد ایشان در نقل خاطرات پرونده‌ها به زبانی ساده در راستای آشنایی مردم با حرفه وکالت و زمینه سازی ایجاد پایگاهی مناسب برای این حرفه تلنگری بود تا دست به قلم شده با قلم قاصر خویش بخشی از تجربه حضورم در حرفه وکالت را در قالب خاطرات وکیل به رشته تحریر درآورم».
اما آیا صرفا انتشار این خاطرات و در نهایت چاپ آنها صرفا برای جذابت چنین موضوعاتی برای مخاطب بوده یا این که هدف دیگری پشت آن بوده است.
نویسنده کتاب خاطرات وکیل می گوید:« یکی از اهداف اصلی این موضوع آشنا کردن مردم با مسائل و حوادثی است که برای هر وکیل در پرونده هایش مطرح می شود به انضمام اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم نسبت به نکات و مسائل حقوقی البته به زبان ساده . استقبال بی نظیر مخاطبان هر روز بیشتر و بیشتر می شد تا جایی که به موازات انتشار هر خاطره این پیام را دریافت می‌کردم که ای کاش این مجموعه خاطرات را به مجموعه مدون تبدیل کنید لطف و اصرار مخاطبان و همراهی برادر جوان و پرتلاش آقای مهدی امیری گردآورنده این مجموعه سبب شد تا این انتشارات حقوق یار که به طور اختصاصی به نشر و انتشار تالیفات حقوقی اشتغال دارد داوطلب انتشار خاطرات وکیل شود حال مجموعه ای تحت عنوان خاطرات وکیل به زیور طبع آراسته شده ظرف چند روز آتی در پیشخوان کتابفروشی ها پیشکش نگاه مخاطبان عزیز می شود».

این وکیل پایه یک دادگستری در پایان توضیح کوتاهی هم درباره تازه ترین کتابش ارایه می دهد:« در این مجموعه خلاصه‌ای از پرونده های کیفری ،حقوقی و خانواده نقل و سعی شده است حسب موضوع نکات و مسائل حقوقی مبتلا به و مورد نیاز جامعه تا جایی که استانداردهای خاطر نویسی اجازه می دهد نقل شود تا چه مقبول افتد و چه در نظر آید».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا