جامعهمنتخبویژه

حواستان به استهبان هست!

نگذاریم فارس دوباره قرمز شود

در حالی که روند واکسیناسیون کرونا در کشور شتاب خوبی گرفته و اوضاع و احوال کرونا نسبت به گذشته کمی بهتر شده اما متاسفانه از استهبان در شرق فارس اخبار خوبی به گوش نمی رسد.

به گزارش فارس امروز، دکتر لطفی ، رئیس د‌‌‌انشگاه علوم پزشکی و خد‌‌‌مات بهد‌‌‌اشتی د‌‌‌رمانی شیراز با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان استهبان و روند‌‌‌ افزایشی آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته د‌‌‌ر برخی از شهرستان های استان، از به صد‌‌‌ا د‌‌‌رآمد‌‌‌ن زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا د‌‌‌ر فارس خبر د‌‌‌اد.
به همین علت دانشگاه علوم پزشکی اعزام فوری تیم های نظارتی و بررسی د‌‌‌لیل قرمز شد‌‌‌ن وضعیت استهبان را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.
این که چرا در بین شهرهای استان فارس و حتی جنوب و مرکز کشور، استهبان قرمز شده به نقل از برخی شهروندان این شهر خود حکایتی دارد.

گفته می شود تنوع واکسن کرونا در استهبان در چند مدت اخیر نسبت به شهرهای دیگر استان فارس در کم ترین وضعیت ممکن بوده به نحوی که تا هفته گذشته که برای نوبت اول فقط سینوفارم موجود بوده است. به عنوان مثال تمایل به تزریق واکسن داخلی برکت نسبت به سایر واکسن ها در این شهرستان بیشتر است.حال آن که واکسن برکت هم به میزان کافی موجود نبوده است.
گفته می شود به علت نبود دستگاه و امکانات تشخیصی تست pcr ،مدت زمان پاسخگویی و تشخیص افراد مبتلا، در برخی مواقع طولانی بوده و عملا فرد مبتلا در جامعه حضور داشته ولی نتیجه تست او آماده نشده است.
این موارد و سایر موارد دیگر می طلبد که مسئولان شهرستان و استان، نگاه ویژه ای به استهبان داشته و این کمبودها را به سرعت بر طرف کنند.
به نظر می رسد ارایه واکسن های موجود(برکت،سینوفارم،آسترازینکا) همراه با اقناع سازی در کنار نظارت های جدی بر رعایت پروتکل های بهداشتی و بیماریابی سریع با تست پی سی آر و دستگاه ریل تایم آزمایشگاهی باید در دستور کار قرار گیرد.
اجرای طرح واکسیناسیون خانه به خانه و همچنین طرح غربالگری و بیماریابی در این شرایط حاد یکی از مواردی است که می تواند از بحرانی شدن شرایط جلوگیری کند.

نظارت جدی بر اصناف و برخورد با افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و همچنین جمع آوری گدایانی که بدون ماسک و بهداشت به درب منازل شهروندان مراجعه می کنند و همچنین عدم ارایه خدمات در ادارات و نهادها به افراد بدون کارت واکسن و ماسک هم راه حل مفید فایده دیگری است که انجامش به بهبود اوضاع استهبان کمک می کند.
امیدواریم مسئولان شهرستان استهبان و استان با تدابیر فوری از حادشدن وضعیت این شهرستان جلوگیری کنند و روزهای بدون کرونایی را برای هم استانی های عزیزمان در استهبان رقم زنند.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. یکی از دلایل اوجگیری کرونا در استهبان برداشت انجیر و انار ایج هست که مسافران زیادی از سایر شهرستانها برای خرید انار و انجیر بدون حساب و کتاب به این شهرستان رفت و آماد می کنند. سال گذشته هم در این فصل در شهرستان استهبان و ایج بحران کرونا بوجود آمد. لطفا مسوولان امر رسیدی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا