فارس نوشتمنتخب

سخنی با شهردار جدید شیراز

اتخاذ سیاست برون سپاری و کمک از دیگران

از شهرداری و شورا برای جذب سرمایه گذار و طرح های مشارکتی یک صدا به گوش علاقمندان به همکاری برسد و آن هم صدای وحدت رویه و حفظ حقوق سرمایه گذار و همراهی باشد.

دکتر ناصر بهمنی

هر چند انتظار داشتیم که با اجماع نظر شورائیان و اکثریت آرا شهردار محترم انتخاب می شد،ولیکن از آنجایی که جهان شهر شیراز جایگاه ویژه ای داشته و شان و مرتبت خاصی دارد و شیراز را به عنوان مهد تمدن پارسیان و ایرانیان می شناسند و از آنجایی که این دیار محور هویت پارسیان بوده و سالانه میزبان تعداد کثیری گردشگران ایرانی و خارجی است لازم شد در ابتدای راه به حضور شهردار محترم مطالبی معروض دارد ، که برای پیشبرد بهتر امور ، علاوه بر وظائف جاری به نکات زیر هم توجه شود.

♦ نکات لازم 
◊ حقوق شهروندی با تعریف جهانی را بشناسد و برای شهروندان حق حیات ، آزادی بیان ، مالکیت ، رشد و سعادت و احترام به فرهنگ ها، ادیان و قومیت های مختلف را بدرستی درک کند.
◊پاسخ گوئی به مطالبات مردم را بفهمد و شایسته سالاری و شایسته گزینی و توزیع برابری فرصت ها به دور از تبعض را بداند و تحقق بخشد، و تسهیل در انجام امور را سر لوحه خویش قرار دهد.
◊ اختیار لازم برای گسترش مناسبات بین المللی و تعمیم تعامل و روابط مسالمت آمیز با تاکید بر منافع مشترک با هر جهان شهر در هر کشوری با هر سوابقی به تناسب حال را داشته باشد.
◊ آگاه به چگونگی در تسهیل امور اقتصادی ، شرایط سرمایه گذاری داخلی و خارجی بوده و به سرعت فضای اعتماد سازی با فعالین ذیربط جهانی و بومی را بگشاید و بسیاری از طرح های جذاب بلا تکلیف را فعال و…بخصوص طرح های گردشگری و… پویا سازد.
◊ از افکار خشک و تعصب آمیز محدود کننده پرهیز کرده و استفاده حداکثری از روابط با جهانیان و کلانشهر های همتا به عمل آورد و سیاست دوری و فاصله و عدم تعامل را مطرود بداند.
◊ به اقتدار فرهنگ ملی ایرانیان و باور داشت پسندیده شیرازیان و تعاون فرهنگی بین فرهنگ ملل را بشناسد، از هر گونه عوام زدگی و….دوری کند، در جلب همکاری پیش گام باشد. به مبادلات فرهنگی با دیگر ملل بپردازد و از تقابل باوری دوری کند ، و همشهریان و… را به وجد آورد.
◊ در راستای توسعه اجتماعی و تقویت سرمایه های اجتماعی و در فراهم کردن لوازم مشارکت همگانی بکوشد، برای افراد فرهنگی و ارزشی جایگاه قائل باشد.
◊ اعتقاد راسخ به واگذاری امور فرهنگی ، خدماتی و رفاهی و توسعه و.. داشته و، سیاست برون سپاری و کمک از دیگران ،در چارچوب قانون و مقررات جاری و..به مردم داشته باشد ، هر کجا لازم بود به همه پرسی و کسب نظر از مردم بپردازد.

◊و نکته آخر آنکه امور به دست کارشناسان مبتکر و دلسوز واقعی و بر اساس عملکرد مثبت سپرده شده و از سیاست های گذشته بی سر انجام و نا مشخص ، پا فراتر نهاده و شجاعانه باب دوستی و مراوده با همه گرایش ها را سر لوحه برنامه خویش قرار دهد.
سیاست های متنوع و در تعارض را یک پارچه کرده و به طور جدی همه دیگر نهادها و…و…. را به وظایف خودشان هدایت کند.

♦♦ از شهرداری و شورا برای جذب سرمایه گذار و طرح های مشارکتی یک صدا به گوش علاقمندان به همکاری برسد و آن هم صدای وحدت رویه و حفظ حقوق سرمایه گذار و همراهی باشد.

توفیق همه همشهریان دوستدار وطن را از خدای بزرگ خواهانم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا