فارس نوشتمنتخب

ادامه یک اختلاف در صداوسیما

 مشاور مدیر شبکه سه سیما، رسما گفته روابط عمومی صداوسیما برای زدن مدیر این شبکه، در نتایج نظرسنجی‌های رسانه ملی دست برده است.

مصطفی قاسمیان

 

1این برای اولین بار نیست که عوامل شبکه سه، مدعی می‌شوند بخشی از مدیران رسانه ملی علیه‌شان توطئه می‌کنند.

2 سابقه این ماجرا بازمی‌گردد به زمانی که مرتضی میرباقری معاون سیما بود. در آن زمان هم اهالی شبکه سه مدعی بودند انتشار نظرسنجی‌های صداوسیما، جهت‌دار و علیه آن‌هاست. در آن دوران اختلافات بین دو گروه، علاوه بر نظرسنجی‌ها، بر سر مواردی مانند پایان‌بندی «پایتخت ۶»، دستمزد مهران مدیری در «دورهمی»، اجرای بنیامین بهادری در شبکه سه، برکناری مدیر شبکه پنج و توقیف سریال «کتونی زرنگی» نیز بروز کرد.

3 در مورد آخر، حتی اختلاف آنقدر بالا گرفت که مدیر یکی از گروه‌های شبکه سه، در اقدامی کم‌نظیر، در رسانه‌ها به معاون سیما پاسخ داد!

4 گذشت و گذشت، تا روز برکناری میرباقری از معاونت سیما. رییس رسانه ملی، برادر همسر خود حمید شاه‌آبادی را از رادیو به تلویزیون آورد و میرباقری رفت. علی‌عسکری همزمان در تحول دیگری که چندان دیده نشد، مرکز تحقیقات رسانه ملی (محل انجام نظرسنجی‌ها) را که زیرمجموعه یک معاونت سازمان بود، مستقیما تحت نظارت خود قرار داد و معاونت بالادستی‌اش را منحل کرد.

5 قرار بود نتیجه این تحول چه باشد؟ نظارت بیشتر رییس رسانه ملی بر انتشار نظرسنجی‌های عمومی که برای وجهه مدیریتی او، تعیین‌کننده بود. این وجهه، با عملکرد گروهی گره خورده که عنوان مدیران جوان و انقلابی سازمان صداوسیما را یدک می‌کشند و به نوعی مهمترین نقطه کارنامه غیرقابل دفاع علی‌عسکری به شمار می‌روند.

6 از آن به بعد، مرکز تحقیقات رسانه ملی تا مدتی در انتشار نظرسنجی کم‌کار بود و نتایج نظرسنجی‌ها را به شکلی منتشر می‌کرد که نه سیخ بسوزد و نه کباب؛ اگرچه حامی اصلی یک طیف رفته بود و به نظر می‌رسید قدرت یک‌دست شده است.

7 با این حال، اتفاق اخیر نشان می‌دهد که آتش جنگ مدتی زیر خاکستر رفته و این منازعه همچنان ادامه دارد؛ چهره پیشاهنگ مدیران جوان، این بار با روابط عمومی صداوسیما درگیر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا