فارس نوشتمنتخب

حیرت و حسرت و اندوه برای هایقر فیروزآباد

در پی درگذشت چهار نفر در هنگام مهار آتش  جنگل های منطقه هایقر شهرستان فیروز آباد ،ضمن همدردی با خانواده این افراد و مردم میهن دوست ، لازم دانستم نکاتی یادآور شوم.

دکتر ناصر بهمنی*

مایه حیرت و حسرت و اندوه است ، که با تجربه ای که از سال های گذشته در مورد آتش سوزی فصلی جنگل ها و کوهساران داریم حداقل ابزار لازم برای مهار آتش در همان اوایل وقوع نداریم.
مردم وطن پرست و خونگرم و طبیعت دوست وقتی به طور مستقیم شاهد نابودی طبیعت اطراف هستند ، سراسیمه سینه سپر کرده و با حداقل ها به مقابله با مهار آتش می پردازند.
از جمله در منطقه هایقر شهرستان فیروز آباد که با کمال تاثر چهار انسان پاک سرشت -و تاسف بار تر سه نفرشان از یک خانواده- جان پاک خود را در این راه از دست دادند،
جا دارد که مسئولان ستاد بحران و متولیان امر راه ،چاره ای برای پیشگیری از نابودی سرمایه های ملی و از طرفی داغدار شدن خانواده های وفادار ایرانی بر داشته ، و تمهیداتی عاجل مبذول دارند.
از منظر روانشناسی هر عاملی که موجب از بین رفتن انبساط خاطر مردم و ترویج غم و اندوه در مردم شود ، تاثیر جبران ناپذیری بر کار و تلاش و جوش و خروش مردم داشته و جامعه را به سوی یاس و نومیدی سوق می دهد، که عامل زیان آوری در رشد و توسعه است.
در حالی که جامعه ما به شدت نیازمند ترزیق عوامل امید آفرین و …و شور و نشاط است.

*روان شناس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا