برگزیدهجامعهمنتخب

تاخت وتاز کرونا و نگرانی اصناف شیراز از تعطیلی دوباره

اصناف پیش قدم در رعایت پروتکل های بهداشتی

موج پنجم کرونا این بار با سویه جدید ویروس منحوس کرونا به نام دلتا به شدت در حال تاخت و تاز است.

ابراهیم اژدری

به گزارش فارس امروز، وضعیت قرمز در نیمی از شهرستان‌های استان و افزایش موارد مثبت کرونا و بستری نزدیک به 2هزار بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان، بیش از گذشته زنگ خطر را در استان فارس به صدا درآورده است.
جولان عجیب کرونا از یک طرف ؛ و از طرف دیگر نگرانی اصناف ازتعطیل شدن دوباره ، حکایت این روزهای شهرهای نارنجی و قرمز کرونایی است.
مسئولان بهداشت و سلامت تاکیدشان بر سخت گیری های بیشتر و رعایت پروتکل های بهداشتی است اما اصناف که از ابتدای سال تا کنون روزهای تعطیلی را به خاطر شرایط قرمز کرونایی تجربه کرده اند، این بار بیشتر از قبل نگران تعطیلی کسب وکار خود و بالتبع آن معوق شدن اجاره مغازه و نبود درآمد برای گذران زندگی روزمره هستند.
البته ناگفته نماند برخی اصناف این بار در رعایت پروتکل بهداشتی پیش قدم شده اند وحتی ابتکارهایی را برای پیشگیری از شیوع کرونا به کار گرفته اند. نمونه آن آرایشگاهی که در مرکز شهر، علاوه براستفاده از ماسک، ضدعفونی وسایل، بازگذاشتن درب مغازه، مشتری هایش را نیز با ماسک پیرایش می کند.
به اعتقاد دکتر لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عادی پنداری برخی شهروندان، موجب افزایش موارد ابتلا به کرونا و وضعیت بحرانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان شده است.
براساس اطلاعات منتشر شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که خبرگزاری تسنیم منتشر کرده است، میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به زیر 60 درصد رسیده که روح‌الله حسینی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز معتقد است این میزان رعایت می‌تواند منجر به یک فاجعه شود.
تاکید متولیان بهداشت و درمان استان فارس بر این است که مردم رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست‌ها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری را حتما انجام دهند و از حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی و مسافرت خودداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا