برگزیدهجامعهمنتخب

ساز عروسی ها در فارس دوباره کوک شد/ رقص کرونا

موج چهارم کرونا که از نیمه دوم فروردین آغاز شده ظاهرا به این راحتی ها قصد خداحافظی ندارد.

ابراهیم اژدری

به گزارش فارس امروز شاهد این ادعا آمارهای 3 رقمی قربانیان روزانه کرونا در کشور است که قصد دو رقمی شدن ندارد.آمار ورودی بیمارستانها هم خیلی کاهش نداشته و بعضاً روند ثابتی در پیش گرفته و متاسفانه طبق آمارهای موجود شیوع این ویروس منحوس در بین نوجوانان و جوانان هم شدت بیشتری گرفته است.

دلیل اصلی چیزی نیست جز دست کم گرفتن کرونا و یا به بیان دیگرکاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در بین برخی از هم وطنان!
کاهش پروتکل های بهداشتی که بیشتر با نزدن ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی به راحتی در سطح شهر قابل مشاهده است، به همراه افزایش دورهمی ها، برگزاری مراسم های ختم و عروسی، نه تنها نوید بخش روزهای خوبی نیست بلکه زنگ خطری است برای بروز و ظهور موج پنجم کرونا
این روزها سالن های پذیرایی هم دوباره مشغول به کار شده اند و بساط عروسی ها در روستا و شهر دوباره به پا شده است. فقط باید گفت خدا رحم کند و بس!

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به کاهش سن مبتلایان و جانباختگان کرونا در هفته های گذشته، این امر را نشان دهنده کاهش توجه و حساسیت ها در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه برشمرده است و هشدار داده با توجه به پایان سال تحصیلی و فراغت بیشتر جوانان و نوجوانان، لازم است از دورهمی های دوستانه که اغلب با بی توجهی به پروتکل های بهداشتی همراه است پرهیز شود.

از لار نیز خبر می رسد، روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان با اشاره به این که طی چند روز گذشته متاسفانه در این شهر بنارویه، مراسم عروسی متعددی برگزار شده است، اعلام کرده: از مجموع نمونه‌گیری های صورت گرفته در این شهر که ۱۱۰ مورد بوده ۲۲ مورد آن مثبت گزارش شده است.

بیش از 16 ماه از آغاز شیوع کرونا در کشور میگذرد؛اجازه ندهیم طولانی شدن دوران این همه گیری، موجب سهل انگاری و عادی پنداری نسبت به خطرات این بیماری برای سلامت خود و اطرافیانمان شود. به ویژه اینکه طی ماه های اخیر با شیوع گونه های جدید این بیماری خصوصاً در مناطق جنوب استان فارس مواجه هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا