برگزیدهفرهنگمنتخب

محفل ادبی فرهیحتگان شیراز نزدیک کوچه هفت پیچ

کوچه‌ای بالاتر از کوچه هفت پیچ وهمسایه خانقاه، جایی که شیرازی‌ها به آن سه راه نمازی می‌گویند و بیشتر به بلوار شباهت دارد، پذیرای محفل ادیبان عضو انجمن فرهیختگان شیراز بود.

به گزارش فارس امروز در این کوچه، جایی را یک مهندس شیرازی به نام علی یعقوبی ساخته و نامش را هتل بوتیک داروش گذاشته است که بدون چشمداشت مالی در اختیار این انجمن قرار داد تا واپسین نشست ادبی انجمن فرهیختگان شیراز در سال 1400 در بیست ودوم اسفند برگزار شود.
این نشست در کنار سفره هفت سین با حضور شاعران ونویسندگان به مدیریت یوسف نگهبان و میرانا الیکایی از شاعران و ادیبان شیراز برگزارشد.

شاعران در این نشست، سروده‌های خود را درباره بهار و نوروز همچنین مسائل اجتماعی در قالب های کلاسیک، نیمایی و شعر سپید خواندند.
علی یعقوبی مدیر هتل بوتیک داروش که خود شاعر،ترانه سُرا،نویسنده ، دکلماتور است در گفت و گو با خبرنگار ما اعلام کرد: من به ادبیات از دوران کودکی علاقه خاصی داشتم ولی بعد از دانشگاه با توجه به مشغله کاری متاسفانه سالها از محیط ادبی دور افتاده بودم.
یعقوبی ادامه داد: از سال ۹۶ که در کلاس های شعر استاد محمدرضا نظری شرکت کردم با محافل ادبی شیراز آشنا شدم و از همان موقع با گروه های ادبی همکاری داشتم.


وی درباه دلیل همکاری بدون چشمداشت مادی با محافل ادبی را چنین بیان کرد: به هر حال هر انسانی در این دنیا رسالتی دارد و خوشحالم که توانستم قدم هایی هر چند کوچک در اعتلای فرهنگ بردارم.
این ادیب گفت: مسلما برگزاری محفل های ادبی به گسترش ادبیات و کسب تجربه از استادان منجر می شود.
یعقوبی اضافه کرد: تعدادی شعر و داستان و دکلمه از شعرهای خودم ارائه و در چند فیلم کوتاه بازی کردم و یکی از ترانه هایم به نام بی وفا توسط خواننده خوب کشور اقای بهیار زارع خوانده شده است.
یوسف نگهبان دبیر انجمن هادی ادبی شاعران شیراز در نشست ادبی یاد شده اظهار امیدورای کرد با پایان یافتن کامل یکه تازی کرونا، محافل ادبی رونق بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا