برگزیدهفرهنگ

مورچه های شیرازی در جشنواره فیلم های ورزشی

مستند کوتاه “مورچه ها” ساخته ی علیرضا میرزایی به بخش مسابقه  کوتاه مستند سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران راه یافت.

به گزارش فارس امروز مستند کوتاه “مورچه ها” که پیش از این در دومین دوره جنشواره ی فیلم کوتاه آنلاین پاک کن موفق به کسب جایزه ی بهترین مستندکوتاه شده بود، این بار موفق به حضور در سیزدهمین دوره جشنواره ی فیلم های ورزشی ابرانی در بخش مستند کوتاه شد.

میرزایی کارگردان این اثر گفت: این فیلم را سال ۹۹ و قبل از همه گیری کرونا با تعدادی از دوستان و هزینه ی بسیار پایینی با موضوع نقش افراد ضایعات جمع کن در جامعه و نگاهی به فایده رساندن آنها برای طبیعت و به ورزی و پویایی جامعه، کار کردیم و بسیار خرسندم که توانستم برای شهر شیراز و استان فارس در جشنواره ی “فیلم کوتاه آنلاین پاک کن” افتخار آفرینی کنم .

شایان ذکر است به گفته ی دبیر سیزدهمین دوره ی جشنواره ی بین المللی فیلم های ورزشی ایران در این دوره از جشنواره بیش از ۵۰۰ فیلم از ایران و ۶۸ کشور به دبیرخانه جشنواره سیزدهم رسیده که بیشترین فیلم به ترتیب از ایران، آمریکا، هند، ایتالیا، ترکیه، برزیل، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، روسیه، مکزیک، آرژانتین، چین و مصر به جشنواره ارسال شده است و مشارکت بیش از ۶۸ کشور جهان در جشنواره سیزدهم فیلم های ورزشی آن هم در دوره‌ای که در دو سال اخیر به علت شیوع کرونا ساخت فیلم کاهش داشته است، بسیار موجب دلگرمی و نشانه شناخت و همراهی فیلمسازان از سراسر جهان با این رویداد بوده است. در روزهای پایانی تیرماه و آغازین مردادماه نیز آثار برگزیده جشنواره به مدت سه روز در تهران به نمایش درخواهد آمد. جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم‌ و تلویزیون ورزشی (Ficts) است که به منظور رقابت بین فیلم‌سازان، برنامه‌سازان، کشف استعدادهای جوان و معرفی چهره‌های خلاق برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا