برگزیدهفرهنگمنتخب

فیلم کوتاه چند دقیقه جنگ در شیراز مقابل دوربین رفت

فیلم کوتاه داستانی “چند دقیقه جنگ” با موضوعِ نکوهش جنگ به کارگردانی احسان پارسا در شهر شیراز، مقابل دوربین رفته و پس از طی کردنِ مراحل فنی صداگذاری و تدوین، آماده ی ارسال به جشنواره های داخلی و خارجی می شود.

به گزارش فارس امروز احسان پارسا کارگردان این فیلم در مورد چگونگی شکل گیری ایده ی این اثر گفت: برای نوشتن فیلمنامه همیشه قبل از هر عملی، موضوعی را انتخاب کرده و بعد این موضوع را از زاویه های مختلف مورد بررسی قرار میدهم. موضوعی که روز اول برای نوشتن این فیلم کوتاه انتخاب کردم، تولد بود.
بعد زاویه دیدی که برای تولد انتخاب شد، تقابلِ بین تولد و مرگ بود. اینکه اگر این دو مقابل هم قرار گرفته و دوئل کنند کدامیک پیروز می شود؟ برای همین مبحثِ تولد را وارد فضای جنگی بی فرا مکان و فارغ از زمان کردیم. میتوان گفت این فیلم تنها چند دقیقه از جنگ است که هر جایی می تواند رخ دهد.

این فیلمساز شیرازی در ادامه افزود: هیچ وقت چشم اندازی برای فیلم هایی که می سازم در نظر نگرفته ام، مثلا بگویم که فیلم میسازم برای فلان جشنواره یا دوست دارم فلان اتفاق مهم برایش رخ بدهد، بلکه صرفا و شخصا از فیلمسازی لذت برده و میبرم. از اینکه به ذهنیت و تفکرم عینیت ببخشم مشعوف و ذوق زده میشوم ولی با این وجود من هم به مانند هر فیلمساز دیگری از دیده شدن فیلمم لذت برده و قطعا این فیلم را تا جایی که بتوانم برای جشنواره های مختلف ارسال خواهم کرد تا به بیشتر دیده شدنش کمک کرده باشم.

پارسا در پایان ضمن تقدیر از همراهانش در این فیلم کوتاه، گفت: همه ی ما فیلمسازان خصوصا فیلمسازان عرصه ی کوتاه نیک میدانیم ساخت هر فیلم چالش های بخصوص خودش را دارد، چالشی که ما برای ساخت این فیلم به شدت درگیرش بودیم هماهنگی های تامین اسلحه و آوردن آن سر صحنه ی فیلمبرداری بود.
در کل باید بگویم سینمای کوتاه سینمای مظلومیست که در شهرستان ها این مظلومیت بسیار شدیدتر است چرا که متاسفانه این سینما به جز خودِ
اهالی سینما طرفدار چندانی نداره و شاید همین موضوع باعث شده که توجه مسئولین و ارگان ها هم به فیلمسازهای کوتاه و در کل فیلم کوتاه کم و کمتر شود. متاسفانه در این سال ها شاهد بودم که تامین بودجه برای  فیلم کوتاه و دریافت مجوز از سوی ارگان ها به یک چالش بزرگ تبدیل شده است.

 

سایر عوامل دست اندر کارِ فیلم کوتاه “چند دقیقه جنگ” عبارت اند از:
تصویربردار و مشاور کارگردان: مسعود احمدی
تدوین و صداگذاری: شیما پورسهم الدین
طراح صحنه و لباس : مریم احمدی
صدابردار: مجید یزدان شناس
گریم: مائده قاسمپور
دستیار کارگردان: احسان میرزایی
دستیار تصویربردار: امید مروج حسینی
عکاس: رضا عابدی/احسان میرزایی
مدیر روابط عمومی: محمد ناصریراد
گرافیست: مریم وراوی پور
مدیر تولید: علیرضا کرمی
منشی صحنه: آرمیدخت نعمتی
مدیر صحنه :مهرداد سهامی
بازیگران: شیما پورسهم الدین/ آرمیتا جمالی/امین دولت خواه./محمدحسن کشاورزی
نویسنده و کارگردان:احسان پارسا
تامین آکسسوار : مهدی حیدری
مجری طرح : سازمان بسیج هنرمندان فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا