برگزیدهفرهنگمنتخب

کتاب «خاطرات وکیل» رونمایی شد/پایان شاهنامه خوش بود

کتاب «خاطرات وکیل » دومین اثر محمدهادی جعفرپور شب گذشته طی آیینی در تالار کتابخانه ملی فارس رونمایی شد.

به گزارش فارس امروز این مراسم باحضور نویسندگان، اعضای کانون وکلاء، اصحاب رسانه و علاقمندان به کتاب برگزار شد.

کتاب خاطرات وکیل مجموعه ای است که پیش از این هر هفته در خبرگزاری خبرآنلاین منتشر شده بود از این روی محمد مهاجری سردبیر ارشد خبرگزاری خبرآنلاین -که به گفته محمدهادی جعفرپور نقش اصلی در شکل گیری«خاطرات وکیل» به همت و حمایت او بوده-به عنوان مهمان ویژه مراسم سخنرانی کرد.

محمد مهاجری:پایان شاهنانه خوش بود

مهاجری ابتدا از نحوه آشنایی اش با نویسنده کتاب گفت:« آقای جعفرپور اولین بار تماس گرفت و درخواست لایو اینستاگرامی درباره موضوع وکالت و مسایل پیرامون آن داشت از همین لایو بود که آشنایی ما شکل گرفت».
این روزنامه نگار پیشکسوت ادامه داد:«بعد از آن و طی بحث و گفت و گوهایی،قرارمان این شد که آقای جعفرپور خاطراتی که در سالهای وکالتش تجربه کرده را در خبرآنلاین منتشر کند.»


عضو سابق شورای سردبیری کیهان پیشرفت جعفرپور در خاطره نویسی از یک سال پیش تاکنون را ستود.
«نوشته های اخیر محمدهادی جعفرپور به لحاظ اصول روزنامه نگاری نسبت به یک سال گذشته پیشرفت خوبی داشته، در حالی که اوایل حتی نیاز با بازنویسی مطالب بود پس از آن اما نوشته های وی به قدری پیشرفت داشت که من نخوانده منتشرش می کردم».
محمدمهاجری همت و پشتکار جعفرپور در انتشار خاطرات وکیل را هم ستایش کرد.
«واقعیتش ابتدای کار گمان نمی کردم این نوشته ها منجر به انتشار کتاب شود.اما تلاش و پشتکار و علاقه آقای جعفرپور چنان بود که تنها طی یکسال این خاطرات منتشر و در نهایت به صورت مجموعه ای، کتاب شد.

محمدهادی جعفرپور:خاطرات وکیل تلاش می کند چهره ای جدید به عالم وکالت بدهد

در این مراسم محمد هادی جعفرپور نویسنده کتاب خاطرات وکیل هدف از چاپ این کتاب را، آشنایی مخاطبان با دغدغه و روزمرگی‌های حرفه وکالت و انتقال برخی مفاهیم حقوقی به زبان ساده عنوان کرد.
«این کتاب در تلاش است تا نسبت به معرفی حرفه وکالت، چالش‌ها و مشکلات وکلاء در پرونده‌ها، انتقال مطالب و نکات حقوقی، نقل حوادث، شنیده‌ها و تجارب این شغل بپردازد.»


جعفرپور به ارایه توضیحاتی درباره کتابش پرداخت.
«خاطرات وکیل در تلاش است تا چهره ای جدید به عالم وکالت بدهد و در تلاش است تا نسبت به آگاهی مردم در این بخش اقدام کند.این کتاب در قالب ۳۱۱ صفحه در سه فصل کلی پرونده‌های کیفری، حقوقی و خانواده جمع آوری و نوشته شده است. در این کتاب سعی شده یک پرونده به صورت خلاصه از شروع تا انتها در قالب یک‌هزار و ۷۰۰ کلمه در ۴ تا ۵ دقیقه با ارائه نکات حقوقی و ژورنالیستی به مخاطب انتقال شود.»


او درباره انتشار کتاب خاطرات وکیل به صورت ویژه از محمد مهاجری تقدیر کرد.
«این تجربه تازه حاصل آموزش‌ها و همراهی محمد مهاجری درکنار برادر جوان و پرتلاش محمد مهدی امیری (گردآورنده) به منصه ظهور رسید و در مسیر انتشار حقوق یار قرار گرفت.»

مهدی بذرافکن:خاطرات وکیل تخیلی نیست و باورپذیر است

مهدی بذرافکن از روزنامه نگاران استان فارس نیز دیگر سخنران این مراسم بود.
او نوع نوشتار کتاب خاطرات وکیل را جزیی نگر دانست.
«نوع نوشتار کتاب خاطرات وکیل جزیی نگر است. نویسنده توجه به جزییات و ریزه کاری هایی که حادثه ها در آن روی داده را مورد توجه قرار داده که همین کار، خاطره ها را برای مخاطب باورپذیر و خواندنی می کند».


او برخی از نقاط مثبت نوشته های محمدهادی جعفرپور در خاطرات وکیل را برشمرد.
«کتاب خاطرات وکیل از صمیمیت زبان ونثر ساده و خودمانی برخوردار است و نکته مهم آن است که نویسنده در بیان خاطره هایش تخیلات را وارد ماجراها نکرده، همین پرهیز از تخیلات یکی از شاخصه های این کتاب است».
بذرافکن نوشته های محمدهادی جعفر پور را با احمد محققی قیاس کرد و توضیحاتی در این باره ارایه داد.
« احمد محققی نویسنده خاطرات جنایی و حوادثی در زمان کارش بازپرس ویژه قتل های عمد بوده اما محمدهادی جعفرپور وکیل مردم است.
جایگاه این دو در نوشتن وجه تمایز کار است. زیرا محققی در مقام قاضی خاطره نگاری کرده اما جعفرپور در جایگاه وکیل؛همین امر خاطره های جعفرپور را به واقعیت نزدیک تر می کند».

حاشیه هایی از این مراسم:

ظهور یک وکیل مجری خوب!

*هادی شریف زاده مجری مراسم رونمایی از کتاب خاطرات وکیل بود. نکته جالب آن که او هم وکیل بود اما اجرای توانمندش چنان بود که می توان گفت به راحتی می تواند در برنامه های مختلف صداوسیما به اجرا بپردازد.
خوش برخورد، خوش رو،خوش صحبت،پرانرژی و پرتلاش از ویژگی های بارز یک مجری توانمند است که جناب شریف زاده از آن برخوردار است.

تاثیرگذاری جانان و بانو

پشت هر مرد موفقی حتما یک زن موفق و استوار ایستاده است. در این مراسم محمدهادی جعفرپور حق مطلب را به جا آورد و از نقش تاثیرگذار همسرش و همچنین «جانان» دخترش در موفقیت های به دست آمده به صورت ویژه تشکر کرد.

برادر پُشت برادر!

مهدی جعفرپور برادر محمدهادی جعفرپور حسابی پشت برادرش بود و نگذاشت آب در دلش تکان بخورد!
او با شور و حرارت بسیار به رتق و فتق امور می پرداخت و هر کاری از دستش بر می آمد انجام می داد. از عکاسی گرفته تا….

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا