برگزیدهفرهنگمنتخب

یک بار خرید غیرضروری نکنید و به روحتان هدیه دهید!

ما ایرانیان را چه شده؟!

هرکدام از ما با نگاهی خاص و علایق مختلف وارد دنیای مجازی، مثلا اینستاگرام می‌شویم.

الهام فتحعلی

در این فضا خواه و ناخواه صفحات مختلفی را دنبال می کنیم که البته این روزها نوع صفحات دنبال کننده ها راهی برای شناخت اولیه افراد شده است.
امروز برای کاری در اینستا جستجو می کردم. متاسفانه متوجه موردی شدم که جای بحث، پی گیری و تامل دارد.
صفحاتی دیدم که به اصطلاح فروشگاه های مجازی نامیده می‌شوند با دنبال کننده های بی شمار که شاید دلیل آن اجناسی با قیمت های پایین باشد و بنده هم اصلا قصد نقد کیفیت یا هر مورد دیگر این اجناس را ندارم و امیدوارم کسب و کارشان پررونق باشد اما نکته قابل تامل چیز دیگری است.
وقتی این صفحات را با تعداد لایک، کامنت و دنبال کننده های آنها با صفحات فروش آنلاین کتاب -که تمام کتاب‌های خود را با تخفیف ۵۰ درصد ارائه می دهند یعنی نصف قیمت روی جلد با ارسال رایگان- مقایسه کردم آه از نهادم بر آمد و متوجه نکته ای شدم؛خیلی از افراد که تورم، گرانی و فقر را دلیل نخریدن کتاب عنوان می‌کنند به نظر این کارشان بهانه ای بیش نیست.
زیرا به جای خرید اجناسی که اغلب قیمت بالاتر و صد درصد بی کیفیت هستند می توان با مبلغی بسیار کم از پیج های فروش کتاب، این کالای گران بهای فرهنگی را خرید؛ کالایی که محاسن بی شمارش بر هیچ کس پوشیده نیست.
متاسفانه آنچه مسلم است،دوری ایرانیان از کتاب و کتابخوانی است.
درست است مردم با مشکلات اقتصادی درگیر هستند اما می‌شود گاهی همین دنبال کننده های محترم فروشگاه های مجازی که توان خرید از آن ها را دارند از یک خرید غیر ضروری چشم پوشی کنند و کتابی به روح خود هدیه دهند تا با وارد شدن کتاب به سبد خرید خانواده، عادت کتاب خواندن هم به خانه های ما ایرانیان بازگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا