برگزیدهتکنولوژیمنتخب

تجهیزمراکز نوآوری فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال

معاونت علمی و فناوری از مراکز نوآوری فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی حمایت می‌کند.

ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از نهادهایی است که برای حمایت از زیست‌بوم اقتصاد دیجیتال در کشور پا به میدان گذاشته و در تلاش است تا با ارائه خدمات مالی و حمایتی، مسیر رسیدن ایده به محصول را برای جوانان کوتاه‌تر کند.

بر همین اساس نیز یکی از اولویت‌های خود را حمایت از برگزاری رویدادهای فناورانه و تجهیز و به روزرسانی مراکز فناورانه قرار داده است. برای اجرایی شدن این طرح هم در 2 سال گذشته از تجهیز 5 مرکز نوآوری، تامین فضای فیزیکی 2 مرکز و ارائه حمایت مادی از 7 مرکز را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

این ستاد همچنین برای گسترش زیست‌بوم فناوری و نوآوری اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی در کشور، به یکی از حامیان و برگزارکنندگان رویدادهای تخصصی در این حوزه بدل شد و در طی این چند سال فعالیت، حمایت از برگزاری 40 رویداد در حوزه هوش مصنوعی، 65 رویداد در زمینه واقعیت مجازی و افزوده، 600 رویداد در حوزه نوآوری و کارآفرینی و 40 رویداد در زمینه اینترنت اشیا را اولویت قرار داد.

با حمایت‌های این ستاد تاکنون بوت کمپ هایی در 7 موضوع تخصصی برگزار شده است که از آن جمله می توان به برگزاری 22 بوت کمپ در حوزه فناوری اطلاعات، 4 بوت کمپ در زمینه اقتصاد دیجیتال، 7 مورد در حوزه هوش مصنوعی، 6 بوت کمپ اینترنت اشیا، اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا