فارس نوشت

باور کنید این کارها مهم است،خیلی هم مهم است

این روزها زندگی برای همه‌ی ما سخت شده است؛ اما برای بعضی از ما سخت‌تر.

دکتر مریم السادات شاه امیری

فرقی نمی‌کند در چه جایگاه و شرایط مالی قرار داریم؛ هر کدام از ما در هر جایگاهی می‌توانیم گره گشای کسانی باشیم که سختیِ زندگی طاقت را از پاهایشان ربوده است.

اقداماتی که به کمک‌های میلیاردی یا پشتوانه‌ی قرص و محکمِ مالی نیازی ندارد. هرکدام از ما با هر شغل و تخصصی می‌توانیم تنها یک روز از سال را به رفع نیاز کسانی اختصاص دهیم که به تخصص ما نیازمندند، اما توان پرداخت هزینه‌‌ی نیازهایشان را ندارند. بیمارانی که حتی توان پرداخت ویزیت ندارند. کسانی که ماه‌هاست دیوار خانه‌شان نم داده اما توان پرداخت هزینه‌ی بنایی را ندارند. کسانی که کولر، آبگرمکن، یخچال و هزاران چرخ زندگی‌شان لنگ می‌زند اما درآمدشان کفاف رفع نیازهای ابتدایی‌شان را نمی‌دهد. کسانی هستند که حتی توان تامین مایحتاج روزانه‌شان را ندارند.
هر کدام از ما با هر شرایط مالی توانِ کنار گذاشتن روزی هزار تومان را داریم. می‌توان پس از گذشت یکسال این مبلغ جمع آوری شده را صرف هزینه‌ی خرید یک گونی برنج یا یک کیلو گوشت کرد و به کسانی که توان تامین مایحتاجشان را ندارند هدیه داد. شاید برایتان خنده‌دار باشد، اما همین کار کوچک، برای بعضی افراد تمام آرزو و نیازشان است.
دادن شام عروسی‌مان به افراد حاشیه نشین شهر، پخش و توزیع نذری‌های ماه محرم در مناطق کمتر برخوردار، به جای توزیع آن در مناطق لوکس نشین؛ اهداء کتاب‌هایی که برای کنکور استفاده کرده‌ایم به افرادی که توان خرید کتاب‌های درسی‌شان را هم ندارند؛ دادن جزوه‌های آموزشی به دانش آموزان روستایی و حاشیه شهر نشین که با حداقل امکانات در حال درس خواندن هستند؛ یا حتی پرداخت تنها صد هزار تومان در سال به یک نانوایی برای تامین نان در مناطقی که ساکنانش دغدغه‌ی تامین خوراکشان را دارند؛ این کارها شاید دنیایمان را زیر و رو نکند، اما می‌تواند رنگ زندگی و امید را هرچند کم‌رنگ به خانه‌هایشان باز گرداند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا