اقتصادبرگزیده

افزایش قیمت مواد اولیه عامل گرانی پوشاک است

نائب رئیس دوم اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک شیراز:

اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک شیراز با بیش از چهار هزارو پانصد نفر عضو پروانه کسب دار یکی از بزرگترین اتحادیه های صنفی استان فارس است با این حال به به رغم این بازار بزرگ اما تولید کنندگان پوشاک در شیراز بسیار اندک هستند و اغلب محصولات موجوددر بازار از تهران و چند شهر بزرگ به شیراز می آید.

بیژن جاهدنهاد بیات نائب رئیس دوم اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک شیراز با بیان این مطلب به فارس امروز افزود:تولید پوشاک در شیراز موجب اشتغالزایی و کم کردن هزینه های بی شمار همچون حمل و نقل و جابجایی می‌شود و قطعا با استقبال فروشندگان پوشاک در شیراز مواجه خواهد شد.
بیات علت اصلی گرانی پوشاک را افزایش قیمت مواد اولیه دانست و گفت:افزایش قیمت مواداولیه همچون پارچه،رنگرزی،چاپ،نخ،سلیفون،دستمزدواجاره بهای مکان های استیجاری به عنوان اصلی ترین عامل گرانی پوشاک است .
وی مشکلات صنف فروشندگان پوشاک شیراز را گرانی پوشاک، کسادی بازار، افزایش غیر معقول اجاره و کمبود سرمایه در گردش برشمرد و تاکید کرد : اتحادیه همواره تلاش می‌کند تا با خدمات رسانی و مشاوره های لازم و برگزاری کلاس های آموزشی و سمینارهای مختلف دررشد و بهبود کسب و کار اعضا مفید باشد ،

عضو هیات رئیسه اتحادیه صنف پوشاک با گلایه از عدم ساماندهی دستفروشان در نقاط پرتردد شهر افزود:فروشگاه های پوشاک هیچ مخالفتی با فعالیت دستفروشان ندارند اما خواستار ساماندهی آنان و سهولت رفت و آمد خانواده ها در ساعات پرتردد و شلوغ شهر هستند.
بیات در ادامه به بازرسی‌های مستمرصنفی اتحادیه پوشاک ، اتاق اصناف و سازمان صمت برفروشگاه های فعال اشاره کرد و گفت :مدیران و متصدیان فروشگاه ها با اخذ مجوز کسب و پرداخت مالیات، عوارض، برق، آب، گاز، تلفن، اینترنت ،دستمزد و….با تمکین از قوانین صنفی تحت نظارت اتحادیه فعالیت می‌کنند آیا این نظارت بر دستفروشان وفروشندگان فضای مجازی ( آنلاین شاپ ) نیز اعمال می شود؟
وی درپایان با تشکر از اعضای تحت پوشش که قوانین صنفی را رعایت می‌کنند تصریح کرد که فروش پوشاک خارجی( قاچاق) و بکارگیری اتباع خارجی ممنوع است و کسبه برای جلوگیری از جرایم احتمالی موارد فوق را رعایت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا