برگزیدهجامعه

افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در شیراز؛ آیا فرمانداری تایید می کند؟

مهمترین موضوع یکصد و هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در این شهر بود.

به گزارش فارس امروز در جلسه شورای شهر لایحه یک‌فوریتی شهرداری شیراز درباره افزایش نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر در شبکه حمل‌ونقل درون‌شهری بررسی شد که در نهایت هرچند پیشنهاد شهرداری شیراز افزایش ۴۵درصدی نرخ کرایه بود، اما اعضای شورای شهر تنها با افزایش ۱۵درصدی آن موافقت کردند.

در ادامه بخش های مهم این جلسه را بخوانید:

در تبصره دوم نیز عنوان شده که به‌ازای هر تراکنش پرداخت الکترونیک کرایه (بر مبنای نفر-سفر) در ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس، مبلغ ۵۰۰ریال به نرخ کرایه مسافر اضافه شود و شهرداری می‌بایست درآمد حاصل را به‌منظور ایجاد و توسعه زیرساخت سامانه پرداخت الکترونیک هزینه کند.
در نهایت، طبق این مصوبه مبلغ ۵هزار ریال به نرخ کرایه نقدی خطوط روزانه ناوگان اتوبوس و مینی‌بوس اضافه شد.
اما درخصوص نرخ کرایه تاکسی گردشی، ورودی و کورس اول مبلغ ۲۰هزار ریال و برای کورس‌های بعدی مبلغ ۱۵هزار ریال تعیین شد.
نرخ کرایه تاکسی‌های ویژه فرودگاه، تاکسی بی‌سیم، تاکسی ترمینال، راه‌آهن و شرکت‌های حمل‌ونقل نیز درمقایسه با سال ۱۳۹۹، با ۲۵درصد افزایش همراه شد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. با سلام
    بنده بعنوان یک راننده تاکسی این سوال رو از اعضای محترم شورای اسلامی شهر(که ادعای دفاع از حقوق شهروندان را دارند ) داشتم اگر شما بجای اینکه افزایش حقوق از اول سال موکول به میانه سال میشد انهم با نرخی کمتر از میزانی که برای همه اعمال میشود بازهم انرا تصویب میکردید یا اینکه ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا