برگزیدهجامعه

تردد خودروها 145 درصد افزایش اما میزان فوتی های ناشی از تصادفات 33 درصد کاهش

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان گفت: آمد و شد خودروها در راه‌های جنوب استان فارس در تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۵ درصد رشد داشته است.

حسن شبانی  روز دوشنبه اظهار داشت: اگرچه میزان تردد های نوروز ١٤٠٠ نسبت به نوروز سال گذشته ١٤٥ درصد افزایش یافته است اما میزان فوتی های ناشی از تصادفات در جاده های برون شهری در جنوب فارس ٣٣ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است .

وی یادآور شد که از آغاز طرح نوروزی(۲۵ اسفندماه ۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰) یک میلیون و ٧٢٩ هزار وسیله نقیله از محورهای حوزه استحفاظی در شهرهای جنوبی فارس تردد کردند.

وی با بیان اینکه این میزان تردد در نوروز امسال افزایش بالای ۱۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد، گفت: آمار تردد خودروها، توسط دستگاه های تردد شمار به صورت یکپارچه در سامانه کشوری ثبت شده است.

شبانی می گوید: در نوروز سال گذشته نیز ٧٠٣  هزار تردد و در نوروز سال ٩٨ و قبل از شیوع ویروس کرونا میزان تردد ها برای سفرهای نوروزی ٢ میلیون و ٣٤٥ هزار خودرو ثبت شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان معتقد است که مقایسه آمار سال های ١٣٩٨ و ١٣٩٩ و ١٤٠٠ نشان دهنده آن است که نوروز سال ٩٩ و در زمان آغاز همه گیری کرونا میزان تردد نسبت به سال قبل آن یعنی سال ٩٨ به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

وی ابراز داشت: در نوروز امسال ۱۹۶ راهدار در قالب ۴۲ خودرو و از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در سطح جاده ها و محورهای ارتباطی منطقه مشغول خدمات و امدادرسانی به مسافران بودند.

استان فارس هم‌اینک یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۳۰۹ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۸۷۲ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۹۳۹ کیلومتر راه روستایی دارد.

از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون، طول بزرگراه‌های این استان از ۸۶۱ کیلومتر به یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر و طول راه‌های اصلی از یک هزار و ۹۰۷ کیلومتر به ۲ هزار و ۳۰۹ کیلومتر افزایش یافته است.

بزرگراه لار- جهرم- بندرعباس به طول ۳۸۶ کیلوتر به عنوان یکی از محورهای پرتردد، شریانی و استراتژیک در استان فارس و جنوب کشور محسوب می شود که با گذشت بیش از ۹ سال هنوز میزان پیشرفت فیزیکی آن کمتر از ۴۰ درصد است که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی لارستان برای تکمیل و بهره برداری آن به رقمی افزون بر ۱۴ هزار میلیارد ریال نیاز است.

لارستان، لامرد، مهر، خنج، گراش و اوز شهرستان های حوزه استحفاظی و زیرمجموعه اداره کل راه و شهرسازی لارستان هستند.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله ۳۸۷ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس واقع شده است.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا