برگزیدهحوادثمنتخب

به راحتی جان به آب ندهیم!

کرونا کم بود؛ غرق شدگی هم به جان فارسی ها افتاد

مثل اینکه فارس باید رکورددار باشد، بیشترین قربانی تصادفات حوادث جاده ای از سالها قبل به نام فارس ثبت شده، اما تابستان که می شود یک قاتل جانی دیگر هم در کمین استان فارسی ها می نشیند و آن هم چیزی نیست جز غرق شدگی،علیرغم اینکه فارس استان ساحلی هم نیست.

به گزارش فارس امروز در این روزهای کرونایی، کافی است یک تعطیلی پیش رو باشد تا برخی شهروندان بدون توجه به این همه هشدار و خواهش و تمنای مسئولین برای نرفتن به سفر، بار و بنه خود را بسته و عزم خود را برای رفتن به ییلاقات اطراف شهر جزم کنند تا هوایی تازه کنند و یا در رودخانه ها و چشمه ساران به آب زنند.

بنا به گفته مرادیان، رئیس اورژانس فارس ، از ابتدای فروردین‌ماه امسال تاکنون ۲۷ مورد گزارش غرق شدگی به سامانه ۱۱۵ اورژانس گزارش شده است که متاسفانه از این تعداد شاهد مرگ ۱۲ نفر از هم استانی‌ها بوده‌ایم.

در زیر گوشه هایی از خبرهای حوادث مرتبط با غرق شدگی در 3 ماه اخیر می خوانید:

در مرودشت ، كودك 30 ماهه به علت بي احتياطي، به ناگهان به داخل آب افتاد و بر اثر تلاطم آب و با توجه به پايين بودن علائم حياتي جان باخت.

در روستاي قلات مردي 34 ساله به علت آشنا نبودن با فنون شنا در استخر غرق شد.

دو پسر و دختر 5 و 7 ساله به علت بي احتياطي و آشنا نبودن با فنون شنا در استخر باغ شخصي در جاده “رودبال” شهرستان سپیدان غرق و فوت شدند

نوجوان ۱۶ساله در حال شنا کردن در چشمه تنگ براق اقلید به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا غرق و فوت شد

هر کدام از این خبرها، زنگ هشداری است که بیشتر مراقب باشیم و از شنا کردن در چشمه ها و استخرها بدون داشتن مهارت، خودداری کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا