برگزیدهجامعه

آقای شهردار شیراز لطفا به این نکته ها توجه کنید

حقوق شهروندی با تعریف جهانی را بشناسد و برای شهروندان حق حیات ، آزادی بیان ، مالکیت ، رشد و سعادت و احترام به فرهنگ ها، ادیان و قومیت های مختلف را بدرستی درک کند.

هر چند انتظار داشتیم که با اجماع نظر شورائیان و اکثریت آرا شهردار محترم انتخاب می شد،ولیکن از آنجایی که جهان شهر شیراز جایگاه ویژه ای داشته و شان و مرتبت خاصی دارد و شیراز را به عنوان مهد تمدن پارسیان و ایرانیان می شناسند و از آنجایی که این دیار محور هویت پارسیان بوده و سالانه میزبان تعداد کثیری گردشگران ایرانی و خارجی است لازم شد در ابتدای راه به حضور شهردار محترم مطالبی معروض دارد ، که برای پیشبرد بهتر امور ، علاوه بر وظائف جاری به نکات زیر هم توجه شود.

◊پاسخ گوئی به مطالبات مردم را بفهمد و شایسته سالاری و شایسته گزینی و توزیع برابری فرصت ها به دور از تبعض را بداند و تحقق بخشد، و تسهیل در انجام امور را سر لوحه خویش قرار دهد.
◊ اختیار لازم برای گسترش مناسبات بین المللی و تعمیم تعامل و روابط مسالمت آمیز با تاکید بر منافع مشترک با هر جهان شهر در هر کشوری با هر سوابقی به تناسب حال را داشته باشد.
◊ آگاه به چگونگی در تسهیل امور اقتصادی ، شرایط سرمایه گذاری داخلی و خارجی بوده و به سرعت فضای اعتماد سازی با فعالین ذیربط جهانی و بومی را بگشاید و بسیاری از طرح های جذاب بلا تکلیف را فعال و…بخصوص طرح های گردشگری و… پویا سازد.
◊ از افکار خشک و تعصب آمیز محدود کننده پرهیز کرده و استفاده حداکثری از روابط با جهانیان و کلانشهر های همتا به عمل آورد و سیاست دوری و فاصله و عدم تعامل را مطرود بداند.

متن کامل این یادداشت دکتر ناصر بهمنی را اینجا بخوانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا