فارس نوشتمنتخب

اتفاق جالبی که در مجلس افتاد!

 چند روز پیش اتفاق جالبی در مجلس افتاد که در رسانه‌ها بازتابی نیافت.

مصطفی قاسمیان

♦نماینده مردم آبادان، برای پاسخ به سوالی درباره ترویج فحشا در نمایش خانگی، وزیر ارشاد را به مجلس کشاند؛ در حالی که چندین ماه است سریال‌های خانگی از نظارت ارشاد خارج شده و صداوسیما مسئول آن‌هاست.

♦ وزیر ارشاد هم که به مجلس رفت، اقدامات وزارتخانه‌اش را برای پاکسازی سریال‌های نمایش خانگی توضیح داد؛ بدون کوچک‌ترین اشاره‌ای به این که نظارت بر سریال‌ها اصلا دست او نیست! جالب‌تر این که بعد از صحبت وزیر ارشاد، آن نماینده مجلس دوباره پشت تریبون رفت و گفت می‌دانیم نظارت بر سریال‌ها دیگر دست ارشاد نیست! (پس چرا از وزیر ارشاد سوال کردی؟)

♦ماجرا این است که وزیر ارشاد برای «اعتراف‌گیری» به مجلس احضار شده بود: این که ازش بپرسند برای سریال‌های خانگی چه کردی و او هم پاسخ دهد که این سریال‌ها دست من نیست! به این ترتیب، وزارت ارشاد که سلطه صداوسیما را بر سریال‌های خانگی قبول نمی‌کرد، از موضع قبلی‌اش کوتاه آمده باشد.

♦در پاسخ به این حرکت، وزیر ارشاد در همان جلسه از پیشنهادی رونمایی کرد که به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده: سپردن اختیار نظارت بر سریال‌های خانگی، به یک شورای فراقوه‌ای متشکل از نمایندگان ارشاد و صداوسیما و حوزه علمیه و… . هدف ارشاد چیست؟ ناکام گذاشتن صداوسیما در مسیر سلطه بر سریال‌های خانگی. شطرنج قدرت بر سر سریال‌های خانگی همچنان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا