فارس نوشتمنتخب

سخنی با شوراییان عزیز شهر شیراز

پیشنهادهایی برای توسعه این سرزمین با استعداد

ضمن احترام به همه اشخاص مسئولیت پذیر و امید بهروزی شما،لازم شد حاصل تجربیات خویش که سالیان متمادی در کسوت یک فعال اجتماعی تلاش و کسب کرده ام را بی تعارف و بی ریا تقدیم تک و تک شما نمایم.

دکتر ناصر بهمنی

یقیین دارم بهتر از من می دانید که در این عصر سرعت و شتاب ، کشور و شهرمان واقعا نیازمند مدیران ارشدی با بینش باز و وسعت دید و نگرشی همنوا ساز است تا بتواند این دیار صدمه دیده و ..را به سواحل آرامش و رشد و پیشرفت هدایت کنند:

لذا به اختصار متذکر می شوم که شما باید:

۱-حقوق شهروندی با تعریف جهانی را بشناسید و برای شهروندان حق حیات ، آزادی بیان ، مالکیت ، رشد و سعادت و احترام به فرهنگ ها، ادیان و قومیت های مختلف را بدرستی فراهم کنید،به تقویت پایتخت فرهنگی ایران و سومین حرم اهل وبیت ایران کمک کنید.
۲-پاسخ گوئی به مطالبات مردم را بفهمید و شایسته سالاری و شایسته گزینی و توزیع برابری فرصت ها به دور از تبعض را بدانید و تحقق بخشید.
۳- اختیار لازم برای گسترش مناسبات بین المللی و تعمیم تعامل و روابط مسالمت آمیز با تاکید بر منافع مشترک با هر شهروند پاک دست با هر سوابقی به تناسب حال را داشته باشید.
۴- آگاه به چگونگی در تسهیل امور اقتصادی ، شرایط سرمایه گذاری داخلی و خارجی بوده و به سرعت فضای اعتماد سازی با فعالین ذیربط و بخصوص ایرانیان و فارسیان ساکن در دیگر نقاط جهانی و بومی را بگشائید.
۵-از افکار خشک و تعصب آمیز محدود کننده و تسویه حساب های باز دارنده و….پرهیز نموده و استفاده حداکثری از نیروهای ماهر و کار آزموده به عمل آورد و سیاست تقابل و مخاصمه و رفتارهای این چنینی را مطرود بدانید.
۶-به اقتدار فرهنگ ملی ایران کهن ، ایرانیان و فارس با عظمت باور داشته و تعاون فرهنگی بین فرهنگ ها را بشناسید، از هر گونه عوام زدگی و ترویج تظاهر و بی محتوا دوری نمایید،به مبادلات فرهنگی با دیگر ملل بپردازید و از تقابل فرهنگ ها و باورها دوری کنبد.
۷-در راستای توسعه اجتماعی و تقویت سرمایه های اجتماعی و در فراهم کردن لوازم مشارکت همگانی از جمله سامان دهی یاوران شوراها و تفکر شورائی بکوشید.
۸= اعتقاد راسخ به سیاست برون سپاری و واگذاری خدمات اقتصاد ، فرهنگ داشته و فقط تدوین مقررات و…در چارچوب قانون و سیاست کلان و.. در عهده شهرداری بگذارید،هر چه می توانید ستاد مرکزی شهر داری را کوچک و تخصصی نموده و صرفا امور نظارتی را کارشناس درست کار و مجرب واگذارید.هر کجا لازم بود به همه پرسی از مردم پرداخته و از اندیشه مردم غافل نباشید.
و نکته آخر آنکه قدر شناس زحمات شورای دور قبل باشید و اقدامات نا تمام گذشته به سر انجام برسانید و شجاعانه باب دوستی و مراوده با همه افراد مجرب را سر لوحه برنامه خویش قرار دهید. سیاست خویش را یک پارچه نموده و بطور جدی همه دیگر نهادها و…و…. را به وظایف خودشان هدایت نماید تا در راستای شورای واقعی شهر گام اساسی بر داشته شود.

از این دیار یک صدا به گوش دیگران و جهانیان و سرمایه گذاران دلسوز و علاقمند توسعه برسد و آنهم صدای آمادگی شیراز و فارس برای توسعه و رشد و تعالی باشد.توفیق همه دوستدار وطن و بویژه شما شورائیان محترم و شیرازی ها را از خدای بزرگ خواهانم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا