تا قبل از گسترش فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و سایت های خبری، در زمان تبلیغات انتخابات مختلف، روزنامه ها بار اصلی تبلیغات و اطلاع رسانی انتخابات را بر عهده داشتند.
به گزارش فارس امروز بعضا حتی دیده می شد در هنگامه انتخابات مجلس و شورا و ریاست جمهوری حجم تبلیغات برخی روزنامه های شیراز آن قدر زیاد می شد که آنها اقدام به انتشار ویژه نامه های مختلف می کردند.
با این حال و طی حداقل 10 سال گذشته به دلیل گسترش فضای مجازی و گروه ها و شبکه های اجتماعی کاندیداها بهترین نوع تبلیغات را حضور در فضای مجازی می دانند.
تبلیغات کاندیدها عموما به گروه های واتساپی پرمخاطب، کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام پر فالوور داده شده و این کار رونق تبلیغات را از روزنامه ها گرفته است.
نگاهی به روزنامه های امروز صبح شیراز این حقیقت را بیشتر آشکار می کند.